امروز:8 اردیبهشت 1403

حملات DDoS و پایان عمر یک وب سایت

یکی از خطرناک ترین و متداول ترین خطراتی که هر وب سایت یا سروری را تحت شبکه اینترنت تهدید می کند حملات معروف به DDoS هستند.اما اینکه ماهیت DDoS چیست و اصلا چه کار می کند بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

DDoS چیست ؟

بگذارید با یک مثال مفهوم DDoS را توضیح دهیم فرض کنید میخوایهد از یک گوشی فروشی دزدی کنیم اما اگر شما تنها باشید از انجا که حواس کامل صاحب مغازه به شماست احتمال پاتک زدن شما بسیار کم است بهترین راه حل این است که چند نفر شوید و به یکباره به فروشگاه بروید تا بتوانید سر مغازه دارد را شلوغ کنید حال به کار خود برسید.
حملات DDoS نیر دقیقا همین کار را می کنند این نوع حمله با انجام درخواست ها بسیار باعصت می شود رم سرور بدول هیچ دلیلی اشغال شود و از طریقی افراد عادی که از وب سایت شما بازدید می کنند نتوانند نتیجه ی درخواست خود را مشاهده کنند.
به شکل علمی DDoS مخفف عبارت Distributed Denial of Service است و به هدف از کار انداختن موقت و یا دائمی یک وب‌سایت و یا سرور انجام می‌شود.برای اولین بار حمله DDoS در سال 1995 در شبکه Strano Network اتفاق افتاد در کشور فرانسه و هدف آن نیز اعتراض به این وضعیت در شبکه مورد نظر بود.

 

2ddos

 

هیج ابزار و سیتمی وجود ندارد که حمله نشدن DDoS را به سرور شما تضمین کند به همین دلیل راه حل مناسبی که کارشناسان و مهندسان شبکه و سرور برای DDoS بیان کرده اند این است که در هر لحظه باید مانیتورینگ صحیح از سرور صورت گیرد و به محص مشاهده ی استفاده ی زیاد از کارکرد سخت افزاری یا درخواست های بیجا از IP های به اصطلاح ربات اقدامات مناسب را انجام داد.

Web Developer and Design