امروز:14 اردیبهشت 1403

آیا میتوان تخم مرغ آب پز را به حالت اولیه برگرداند

دستگاهی در دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین طراحی شده است که میتواند تخم مرغ آب پز شده را به حالت اولیه خود بازگرداند.پروفسور Gregory Weiss توضیح داد که سفیده‌ی تخم مرغی را ۲۰ دقیقه در آب ۹۰ درجه سانتیگراد جوشاند و سپس با فرآیندی وارونه آنرا به حالت مایع اولیه‌ بازگرداند، آنها طی فرایندی اوره را به تخم مرغ وارد کردند تا پیوند‌های شیمیایی دورن آن را شکسته و به حالت مایع تبدیل کند.
اما نکته ی قابل توجه این مسئله است که کاربرد اصلی این دستگاه چیزی فراتر از این مسئله هست شاید تبدیل تخم مرغ آب پز به حالت اولیه مسئله ای جذاب باشد اما دانشمندان دلیل اصلی طراحی این دستگاه را به حالت اولیه برگداندن پروتئین جامد در طبیعت دانسته اند.
این تکنیک می‌تواند ظرف چند دقیقه پروتئین‌ها را بازیابی کند و می‌شود از آن در تولید ارزان‌تر پادتن‌ در درمان سرطان و یا تولید پروتئین‌های باز ترکیب‌کننده در صنایع غذایی استفاده کرد.
بطور کلی فرآیند آب پز شدن یک تخم مرغ شامل این است که هنگامی که تخم‌مرغ را می‌جوشانیم درون آن به سادگی سفت نمی‌شود. حرارت منجر به شکافته شدن زنجیره‌ها‌ی پروتئین‌ می‌شود، این زنجیره‌های پروتئین سپس با آمینواسیدهای دیگر پیوند می‌خورند و آب را در چین و شکن‌ها به خود جذب کرده و به ماده‌ای ژلاتینی تبدیل می‌شوند، جالب است بدانید دانشمندان تاکنون برگرداندن آن به شکل اولیه را ناممکن می‌دانستند اما حالا پژوهشگران دستگاهی اختراع کرده‌اند که تخم‌مرغ را از حالت آب‌پز به شکل اولیه باز می‌گرداند.

اشتراک گذاری

Web Developer and Design