امروز:10 اردیبهشت 1403

فصل 5 Game of Thrones با Imax در راه است

سریال Game of thrones یکی از زیباترین سریال های جهان است که 4 فصل ان به نمایش درامده است.این سریال که همان بازی تاج و تخت معنی می شود در فصل جدید خود قرار است با تکنولوژی IMAX به نمایش در آید. با اریامونز همراه باشید.

IMAX چیست؟

شرکت IMAX برای بخش فیلم‌های با کیفیت بالا در سینماهای مخصوص به خود، اقدام به ساخت بزرگ‌ترین فرمت فیلم‌های موجود در دنیا کرد. ابعاد نوارهای فیلم IMAX به عرض ۷۰ میلیمتری که در هر طرف آنها ۱۵ حفره قرار دارد. بدین سبب عموما نوارهای فیلم IMAX را ۷۰/۱۵ می‌خوانند. نوارهای فیلم معمولی که به ۳۵ میلیمتری مشهورند تنها ۵ حفره در هر طرفشان دارند. از این رو نوارهای فیلم IMAX تقریبا ۳ برابر فیلم‌های ۳۵ میلیمتری معمولی ظرفیت دارند. ویژگی‌هایی که در فیلم‌های فرمت IMAX وجود دارد باعث می‌شود تا وضوح تصاویر بسیار بالا باشد. در پروژکتورهای IMAX سیستمی به نام «حلقه غلتان» قرار دارد که فیلم‌های IMAX را به صورت افقی و با حرکتی نرم و موج‌گونه به پیش می‌برد. در هنگام پخش فیلم‌ها، هر فریم در سوزن‌های خاصی کاملا بی‌حرکت شده و توسط مکش هوا فیلم بشدت در برابر المنت لنز عقبی نگه داشته می‌شود.

Game of Thrones

با شروع سال میلادی جدید و فصل زمستان، فصل جدید از سریال Game of Thrones  یا همان بازی تاج و تخت آغاز خواهد شد . سریالی که به قول کارگردانش قرار است بهترین و بلندترین سریال تاریخ شود . اما این بار در شروع فصل پنجم این سریال شرکت HBO  و IMAX با هم قرار داد همکاری امضا کردند . قبلا در دو قسمت آخر فصل چهارم ، این سریال با فناوری IMAX  به نمایش در آمد. حال باید منتظر بود و دید در آینده چه اتفاقاتی برای این سریال جذاب خواهد افتاد.