امروز:28 اردیبهشت 1403

ابوبکربغدادی برکنار شد

بسیار از منابع داخلی عراقی از آینده و سرنوشت داعش سخن گفته اند،اما هیچکدام در خصوص اینکه داعش،پول هایشان را چه می کنند سخنی به میان نیاورده اند. این اظهار نظرها بعد از آن انجام شد که داعش،ابوبکر بغدادی را با پول های داعش از منطقه دور کرده است و از سوی شورای دولت اسلامی(داعش) فرد دیگری بجای وی منصوب می شود.

انجمن شورای سازمان تروریستی داعش،ابوبکر بغدادی سرکرده داعش را از کارهای محوله به وی دور کرده و شخص دیگری را بجای وی می گمارد.

داعش در سایتهای رسمی الکترونیکی خود خبر انتقال بغدادی را به مکان دیگری اعلام کرده اند.

این گروه تروریستی از طریق انجمن شورای دولت اسلامی،ابوبکر بغدادی را از پست سرکردگی داعش مصلحتی عزل و جایگزین وی را نیز تعیین کرده اند.

سایت تیریحات از زبان سخنگوی رسمی داعش که به ابو محمد العانی مشهور است فاش کرد که،

بعد از نشست انجمن شورای دولت اسلامی مشهور به داعش،این شورا تصمیم گرفت که ابوبکر بغدادی را از سرکردگی داعش برکنار و شخص دیگری را که اصالتا اهل عربستان سعودی است بجای وی بگمارند.

همچنین منبعی از رسانه های ترکیه ای نزدیک به داعش دلیل برکناری داعش را فاش کرد و اعلام کرد که؛

خلیفه داعش با همکاری یکی از برادرانش،که پست دولتی دارد،مقدار زیادی پول داعش را روانه چند کشور خاورمیانه کرده است.

بر اساس اعلام منبع رسانه ای ترکیه ای نزدیک به داعش،این مقدار پولی که از سوی بغدادی و برادرش روانه کشورهای عربی شده اند،بیش از 300 هزار دلار ارزبایی می شوند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.