امروز:10 فروردین 1403

افت بازار فروش اسمارت فون در چین

 

 

خریداران اسمارت فون در چین کاهش یافته است این در حالی بوده که چین تاکنون بزرگترین بازار اسمارت فون را به خود اختصاص داده بود. شرکت داده‌های بین‌المللی داده‌هایی را در این رابطه اعلام کرده که این داده‌ها بیان کننده این امر است که میزان محموله‌های اسمارت‌فون در طی ماه ژانویه تا ماه مارس نسبت به این مدت در سال پیش 4.3 درصد کم‌‌تر شده است.

با کاهش اسمارتفون شاهد افزایش ورود محصولات شرکت‌های مطرح چینی مانند هواوی، ZTE و شیائومی هستیم که این شرکت‌ها در کشور بیش‌تر بر روی مدل‌های بالا و میان‌رده تمرکز داشته‌اند. Charles Lin، مدیر بخش مالی شرکت Pegatron می‌گوید که کسب‌و‌کار برای کسانی که بر روی میانه بازار اسمارت‌فون چین تمرکز داشته‌اند، دشوار است. Pegatron یکی از تولیدکنندگانی است که تلفن‌های شرکت اپل و دیگر شرکت‌ها را مونتاژ می‌کند. مدیر ملی این شرکت در رابطه با کاهش فروش اسمارت فون در چین می گوید: « بازار اسمارت‌فون در چین هم‌اکنون دارای ریشه تلفن‌های بالارده مثل اپل یا تلفن‌های پایین‌رده است. کسانی که در میانه بازار اسمارت‌فون هستند، اوضاع سختی دارند».

با وجود این کاهش فروش، شرکت اپل هم‌اکنون تلفن‌های بیشتری در کشور چین در مقایسه با کشور آمریکا در سه‌ماهه اول سال 2015 به فروش رسانده است چرا که این شرکت برترین تولیدکننده اسمارت‌فون‌ در چین بوده است. کاهش فروش تنها به اپل محدود نشد. سامسونگ رقیب اصلی اپل نیز در سه ماهه اول  2015 دچار کاهش فروش در بازار چین شده است.