امروز:7 اردیبهشت 1403

مایکروسافت 20 میلیون دلار به دلیل جمع آوری اطلاعات کودکان به FTC پرداخت خواهد کرد

مایکروسافت باید 20 میلیون دلار برای تسویه اتهامات وارد شده توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مبنی بر نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) توسط این شرکت بپردازد. در شکایتی که توسط وزارت دادگستری به نمایندگی از FTC ارائه شد، این وزارتخانه غول فناوری را به جمع آوری اطلاعات کاربران زیر سن قانونی Xbox و حفظ اطلاعات آنها حتی بدون رضایت والدین متهم کرد. برای اینکه بتوانید بازی های ایکس باکس را انجام دهید و از خدماتی مانند Xbox Live استفاده کنید، کاربران باید برای یک حساب کاربری ثبت نام کنند و اطلاعات شخصی خود از جمله نام کامل، آدرس ایمیل و محل تولد خود را ارائه دهند.

تا سال 2021 از کاربران نیز شماره تلفن و موافقت با سیاست تبلیغاتی مایکروسافت خواسته می شد. FTC دریافت که مایکروسافت تنها از کاربران زیر 13 سال خواسته است که والدین خود را وادار کنند که حساب کاربری خود را پس از ارائه اطلاعات شخصی خود تکمیل کنند. و ظاهراً از سال 2015 تا 2020، مایکروسافت داده‌های کاربران زیر سن قانونی را جمع‌آوری و نگهداری می‌کرد، حتی اگر والدین آنها فرآیند ثبت نام را کامل نکرده باشند. تحت COPPA، سرویس‌ها و وب‌سایت‌های آنلاین باید قبل از استفاده از اطلاعات شخصی کودکان، رضایت قابل تأیید والدین را دریافت کنند.

FTC همچنین توضیح داد که مایکروسافت برچسب بازی کاربر را با یک شناسه ثابت منحصر به فرد ترکیب می کند که می تواند با توسعه دهندگان شخص ثالث به اشتراک بگذارد، حتی برای حساب های متعلق به کاربران زیر سن. در یک پست وبلاگ، دیو مک کارتی، CVP Xbox Player Services، گفت که مایکروسافت عمداً حساب‌های فرزندی را که توسط والدین آنها تکمیل نشده است، حفظ نکرده است. او گفت که این شرکت یک نقص فنی پیدا کرد که باعث حفظ داده ها در طول تحقیقات خود شد و تیم مهندسی آن پس از رفع مشکل، داده های کودکان آسیب دیده را حذف کرد. او افزود: «داده‌ها هرگز مورد استفاده، اشتراک‌گذاری یا کسب درآمد نبودند.

علاوه بر پرداخت 20 میلیون دلار برای تسویه اتهامات FTC، مایکروسافت همچنین طبق دستور پیشنهادی وزارت دادگستری موظف است روند ایجاد حساب کاربری خود را برای کاربران زیر سن قانونی تغییر دهد. این غول فناوری قبلاً این فرآیند را به‌روزرسانی کرده است به طوری که ابتدا تاریخ تولد کسی را می‌پرسد و در صورت نیاز، قبل از اینکه کاربران را ملزم به کلید زدن اطلاعات قابل شناسایی دیگری کند، رضایت والدین را بخواهد. همچنین از کاربران زیر 13 سالی که قبل از می 2021 حسابی ایجاد کرده‌اند، می‌خواهد تا از والدینشان بخواهند حساب خود را در ماه‌های آینده تأیید کنند.

FTC مایکروسافت را ملزم می کند تا سیستمی ایجاد کند که اگر والدین آنها حساب کاربری خود را ایجاد نکنند، تمام اطلاعات شخصی را که از بچه ها جمع آوری می کند ظرف دو هفته حذف می کند. به‌علاوه، از شرکت می‌خواهد در صورت اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی یک کودک، ناشران بازی‌های ویدیویی را مطلع کند تا بتواند توسط COPPA محافظت شود. در حالی که مایکروسافت قبلاً تغییراتی را در روند ثبت نام خود اعمال کرده است، دستور پیشنهادی هنوز باید توسط دادگاه فدرال تأیید شود تا بتواند اجرایی شود.

اشتراک گذاری