امروز:28 فروردین 1403

مایکروسافت به اشتباه ویندوز 11 را به کاربرانی که از ان پشتیبانی نمی‌کنند، ارتقا داده است

در اوایل این هفته، ویندوز 10 به اشتباه برخی از کاربران را به ارتقاء به ویندوز 11 ترغیب کرد، علیرغم اینکه رایانه های آنها حداقل نیازهای سیستم عامل را برآورده نمی کرد. کاربر توییتر PhantomOcean3 از اولین کسانی بود که متوجه این خطا شد، پس از اینکه ویندوز 10 یک اعلان تمام صفحه نمایش داد که به او می گفت می تواند نرم افزار را روی سیستمی نصب کند که فقط 2 گیگابایت رم دارد.


مایکروسافت در یک سند پشتیبانی که توسط The Verge مشاهده شده است، می‌گوید: «برخی از دستگاه‌های سخت‌افزاری فاقد شرایط ویندوز 10 و ویندوز 11، نسخه 21H2، به‌روزرسانی نادرستی به ویندوز 11 ارائه شده‌اند. این دستگاه‌های فاقد شرایط حداقل شرایط لازم برای اجرای ویندوز 11 را برآورده نمی‌کنند. دستگاه‌هایی که با این مشکل مواجه شده‌اند قادر به تکمیل فرآیند نصب ارتقاء نیستند.» مایکروسافت اضافه می کند که این مشکل را همان روزی که شناسایی شد حل کرد.

همانطور که The Verge اشاره می کند، این اولین بار نیست که مایکروسافت به اشتباه برخی از کاربران ویندوز 10 را به ارتقاء به ویندوز 11 ترغیب می کند. سال گذشته، صدها آزمایش کننده بتا Windows Insider توانستند این سیستم عامل را نصب کنند، حتی اگر دستگاه های آنها این کار را انجام ندادند. حداقل الزامات را برآورده کند. این رویدادها ناامیدی مداوم در ویندوز 11 را برجسته می کند. مایکروسافت قبل از اینکه بتوانید آخرین سیستم عامل خود را بر روی رایانه خود نصب کنید، یک رایانه را ملزم می کند که یک ماژول پلتفرم قابل اعتماد (TPM) داشته باشد. از زمانی که مایکروسافت برای اولین بار این نیاز را فاش کرد، سردرگمی در مورد رایانه هایی که می توانند ویندوز 11 را اجرا کنند وجود دارد.

اشتراک گذاری