امروز:9 فروردین 1403

آموزش بهینه سازی مصرف باتری در ویندوز 10

یکی از مشکلاتی که همواره کاربران امروزه درگیر آن هستند، مشکل بهینه نبودن مصرف باتری لبتاب ها،تبلت ها و سایر گجت های هوشمند است.
همواره راهکار های مختلفی برای بهینه کردن این دستگاه ها وجود داشته است.
در این آموزش قصد داریم به بهینه سازی ویندوز 10 بپردازیم.
اولین راه بهینه سازی مصرف باتری در ویندوز،فعالسازی حالت ذخیره باتری می باشد.بدین ترتیب می توانید میزان مصرف باتری توسط امکانات مختلف را مشاهده و مدیریت کنید.
این روش این امکان را به شما می دهد  که همزمان با رسیدن مقدار باتری به درصدی خاص، حالت ذخیره باتری فعال شود و با غیر فعال شدن فعالیت های غیر ضروری،مصرف باتری کاهش یابد. بدین منظور،  بر روی علامت باتری در تسک بار و سپس گزینه رفتن به تنظیمات باتری کلیک کنید. برای فعال سازی حالت ذخیره باتری،  بر روی علامت کوچک باتری روی تسک بار را انتخاب کرده، و در منوی پیش رو حالت ذخیره باتری را فعال نمایید .اگر نتوانستید به روش بالا موفق به انجام این کار شوید کافیست در بخش Settings به دنبال عبارت Battery saver باشید.

Screenshot-37
همچنین از مسیر Hardware and Sound => Power Options میتوان جزئیات بیشتری از جمله مدت زمان خاموش شدن صفحه نمایش،مدت زمان رفتن به حالت sleep و… را در زمینه مدریت مصرف باتری به کارگیرید.

Screenshot-34

از دیگر راه های بهینه سازی باتری در ویندوز 10 میتوان به غیر فعال کردن بلوتوث و وای فای و قرار دادن ویندوز در حالت پرواز و یا کاهش نور صفحه نمایش و حذف تصویر نمایش ( و قرار دادن رنگ مشکی در پس زمینه برای بهینه سازی مصرف باتری) اشاره کرد.

اگر پس از انجام تنظیمات فوق مصرف باتری بهینه نشد، خرید یک دستگاه پاوربانک و یا تعویض باتری را به شما پیشنهاد میکنیم.