امروز:8 اردیبهشت 1403

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید! چه نوع بازاریابی این روزها بیشتر جواب می دهد ؟

دوستان عزیز سلام. با توجه به اینکه این روزها و هفته ها، ایام پر مشغله ای برای ماست، اما برخی اتفاقات چنان مهم و چالش برانگیزند که لازم است برای اطلاع عموم و افراد علاقمند، آن ها را بیان کنیم!

الان ساعت 3 سه شنبه شب است و من به عشق شما در حال نوشتن هستم.

امروز در میان تمام چالش هایی که داشتیم، یک مشتری به ظاهر موجه به ما مراجعه کرد که البته ذهنش پر از سوال بود. او می خواست برای فروشگاه خود، کانال فروش آنلاین نیز ایجاد کند اما با پرس و جو هایی که برای زمینه سازی و طراحی فروشگاه آنلاین صورت گرفته بود، متاسفانه قیمت های بالا او را حسابی ترسانده بود. راستی شما هم از قیمت های بالای طراحی و تولید اپلیکیشن فروشگاهی موبایلی و سایت فروشگاهی مطلع هستید؟

appvsmobile

این مقاله می تواند شما را با چالش های هزبنه های گزاف در تجارت الکترونیک بیشتر آشنا کند:

هزینه ی بالای طراحی و تولید اپلیکیشن و وب سایت فروشگاهی ، مانع اصلی توسعه فروش آنلاین در ایران

 

خب ما بعد از اینکه با ایشان یک گپ و گفت صمیمی داشتیم به ایشان اطمینان دادیم که نگران قیمت ها نباشد و به ادامه ی صحبت هایش بپردازد. ایشان به عنوان دومین چالش، در مورد انتخاب پلتفرم ها سوالاتی داشت. امیر آقای داستان ما گفت با اینکه مجبورم پول زیادی خرج کنم اما کدامیک از پلتفرم ها برایم سود آور تر است؟ آیا ساخت اپلیکیشن فروشگاهی برای من سود آور تر است یا طراحی سایت فروشگاهی؟ کدامیک می تواند کسب و کارم را رونق ببخشد؟ اصلا آیا نیاز است هر دو را با هم داشته باشم ؟ خب این سوال واقعا سوال مهمی بود اما چون ما پیش از این به این سوال ها در ذهن خود پاسخ داده بودیم، جواب قانع کننده وراهگشایی برای آن داشتیم.

شما هم می توانید از این بخش داستان خودتان را به جای امیر آقای قصه ی ما بگذارید و بهترین انتخاب را برای توسعه تجارت خود داشته باشید. ما از ایشان پرسیدیم که ، آیا شما در فروشگاه فعلی خود به قدر کافی مشتری دارید که نیازی به جذب مشتری نداشته باشید و بخواهید همین تعداد را حفظ کنید ؟

پاسخ ایشان این بود که مشتری ها به میزان مناسبی اند اما علاوه بر حفظ این مشتری ها می خواهم که باز هم مشتری جدید داشته باشم! خب این جواب قانع کننده ای بود! کی هست که دوست نداشته باشد مشتری هاش زیاد بشوند!؟

گام دوم ما این بود که بیاییم و این دو پلتفرم را با هم برای ایشان مقایسه کنیم. در این باره جملات زیر بسیار شفاف گونه بیان شد و او توانست ارزش و اهمیت هر پلتفرم را تشخیص دهد:

نحوه ی دسترسی مشتری ها به این دو سرویس :

برای دسترسی به سایت فروشگاهی موبایل فرندلی، کاربر ابتدا مرورگر خود را باز می کند، کلمه ی مورد نظر را جستجو کرده، و از طریق لیست نتایج، روی سایت شما کلیک کرده و وارد آن می شود. اما برای دسترسی به اپلیکیشن فروشگاهی، کافیست کاربر به سراغ گوشی یا تبلت خود برود، و از آنجا سریعا اپلیکیشن شما را باز کند.

روش های ارتباط با مشتری

روش ارتباط با مشتری و کاربران از طریق وب سایت، یک تعامل یک طرفه است، به طوری که کاربر سایت را باز می کند، محتویات را می بیند و بعد سایت را می بندد. اما ارتباط از  طریق اپلیکیشن یک رابطه ی دو طرفه است و شما می توانید با ارسال نوتیفی های منظم و زمان بندی شده، با کاربر به طور مداوم در ارتباط باشید.

پروسه تجارت الکترونیکی

خوشبختانه اگر تیم شما قوی باشد، می توانید از طریق هر دو، به اجرای برنامه های تجارت الکترونیکی بپردازید.

دلیل استفاده از پلتفرم ها، از نظر کاربران

وقتی کاربر به دنبال محصولی است قطعا آن را جستجو می کند، بنابراین به منظور دسترسی به پاسخ سرچ می کند تا به سایت شما برسد. اما کاربران اپلیکیشن به دنبال دریافت پیشنهادات عالی هستند و از اینکه به راحتی می توانند به سرویس مورد علاقه شان دسترسی داشته باشند احساس خوبی دارند

حالا چاره ی کار چیست ؟

چاره ی کار کاملا مشخص است می توان با یک نتیجه گیری ساده فهمید که ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، به بازاریاب کمک می کند تا در توسعه برند، افزایش فروش و گسترش بازار موثر تر عمل کند اما طراحی سایت نیز برای کاربرانی که هنوز با فروشگاه مورد نظر آشنا نشده اند بسیار حیاتی جلوه می کند. با این اوصاف می توان گفت که سایت و اپلیکیشن فروشگاهی هر دو به طور مکمل، به فروشندگان در راستای رسیدن به اهدافشان برای افزایش مشتری و جذب حداکثری مشتری و در کنار آن، اطلاع رسانی هدفمند، و وفادار سازی مشتریان کمک می کنند.

اگر شما بدانید که به همان میزان که در دنیای واقعی مشتری دارید به همان میزان مشتری نیز در دنیای آنلاین منتظر شما هستند، مطمئنا سریع تر به بهره مندی از فروشگاه اینترنتی و همیار بازاریابی آن یعنی اپلیکیشن فروشگاهی روی می آورید.