امروز:6 اردیبهشت 1403

گوگل اپلیکیشن‌های ضبط تماس شخص ثالث را از گوگل پلی حذف می‌کند

بر اساس یک پست Reddit که توسط 9to5Google مشاهده شده است، گوگل در حال معرفی یک خط مشی جدید فروشگاه Play است که به طور موثر برنامه های ضبط تماس شخص ثالث را از فروشگاه Play تا 11 مه مسدود می کند. چنین برنامه هایی در حال حاضر از Accessibility API (طراحی شده برای افراد دارای معلولیت) برای دسترسی به عملکردهای صوتی در دستگاه های Android استفاده می کنند.

در این خط‌مشی آمده است: «برنامه‌هایی با عملکرد اصلی که مستقیماً از افراد دارای معلولیت پشتیبانی می‌کنند، واجد شرایط استفاده از IsAccessibilityTool هستند». “برنامه‌هایی که برای IsAccessibilityTool واجد شرایط نیستند، ممکن است از پرچم استفاده نکنند و باید الزامات افشا و رضایت برجسته را داشته باشند. API Accessibility طراحی نشده است و نمی‌توان آن را برای ضبط صدای تماس از راه دور درخواست کرد.”

گوگل به تدریج در تلاش است تا ضبط تماس را در اندروید حذف کند، عمدتاً به دلیل نگرانی های مربوط به حریم خصوصی. در اندروید 6 تا حد زیادی مسدود شد و استفاده از میکروفون برای ضبط تماس در اندروید 10 حذف شد. آخرین راه حل برای برنامه های ضبط تماس استفاده از Accessibility API بود.

گوگل در یک ویدیوی وبینار به این مشکل پرداخت و گفت که “راه‌دور در این زمینه به ضبط صدای تماسی اشاره می‌کند که در آن طرف دیگر از ضبط آن بی‌اطلاع است.” این برنامه اضافه کرد که برنامه‌های شماره‌گیر مانند Google Phone و Mi Dialer با قابلیت ضبط تماس بومی تحت تأثیر این تغییر قرار نخواهند گرفت.

اشتراک گذاری