امروز:16 اردیبهشت 1403

DLSS 3.5 NVIDIA باعث می‌شود بازی‌های ray traced با هوش مصنوعی بهتر به نظر برسند

سال گذشته، NVIDIA از DLSS 3 با درون یابی فریم رونمایی کرد که از شتاب دهنده رندر مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزودن فریم های اضافی به بازی ها استفاده می کرد. اکنون در Gamescom در حال معرفی DLSS 3.5 است که قابلیت بازسازی اشعه را اضافه می کند، ویژگی جدیدی که از شبکه عصبی این شرکت برای بهبود کیفیت تصاویر ردیابی پرتو استفاده می کند. بر خلاف درون یابی فریم DLSS 3 که فقط با کارت های سری RTX 40 کار می کند، برای همه پردازنده های گرافیکی RTX در دسترس خواهد بود.

NVIDIA می‌گوید که Ray Reconstruction جایگزین «دنوایزرهای تنظیم‌شده دستی با یک شبکه هوش مصنوعی آموزش‌دیده توسط ابررایانه NVIDIA می‌شود که پیکسل‌های با کیفیت بالاتری را در بین پرتوهای نمونه‌برداری شده تولید می‌کند». این شبیه به گام اصلی NVIDIA برای DLSS است – باعث می‌شود بافت‌های با رزولوشن پایین به لطف هوش مصنوعی بهتر به نظر برسند – و به طور بالقوه می‌تواند به عملکرد بهتر ردیابی پرتو نیز منجر شود. در تصاویر نشان داده شده به رسانه، به نظر می‌رسد که Ray Reconstruction بازتاب‌ها و بافت‌های واضح‌تری را در عناوین پشتیبانی شده ارائه می‌کند. (مقایسه های زیر را ببینید.)

RTX غیر فعال

RTX فعال

طبق گفته این شرکت، Cyberpunk 2077 در حالت Overdrive (قوی ترین پیشنهاد ردیابی اشعه آن) با DLSS 3.5 و Ray Reconstruction به سرعت 108 فریم بر ثانیه رسید، در حالی که همان سیستم تنها با DLSS 3 به سرعت 100 فریم در ثانیه، با DLSS 2 (که فاقد فریم نسل است) به سرعت 63 فریم در ثانیه رسید. 20 فریم در ثانیه بدون هیچ کمک DLSS.

درست مانند نسخه های قبلی DLSS، توسعه دهندگان باید به صورت دستی از Ray Reconstruction پشتیبانی کنند. Cyberpunk 2077 (و نسخه الحاقی آن Phantom Liberty) اولین عنوان DLSS 3.5 در ماه سپتامبر خواهد بود و پس از آن Portal RTX و Alan Wake 2 قرار خواهند گرفت. NVIDIA این هفته بازی Ray Reconstruction را در Gamescom به نمایش خواهد گذاشت و امیدواریم که ما خودمان نیز زمانی به آن نگاهی بیندازیم. به زودی.

اشتراک گذاری