امروز:11 اردیبهشت 1403

تاکتیک های برنده برای خرید ماشین؛ خرید کدام پژو بهتر است؟

به گزارشی از وبسایت فوت وفن : تصمیم‌گیری بر سر خرید پژو ۲۰۶ ، ۲۰۷ و پارس با توجه به مشابهت‌های این سه خودرو، یکی از چالش‌های خریداران است. پژو ۲۰۷، نسخه فیس‌لیفت ۲۰۶ است و ازاین‌جهت، شباهت‌های زیادی به آن دارد. هر سه این خودروها توسط خودروساز محبوب فرانسوی ، پژو طراحی‌شده‌اند و بازار خریدوفروش خوبی دارند.

در این مقاله، شباهت‌ها و تفاوت‌های هریک از این سه خودرو را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. درصورتی‌که قصد خرید پژو ۲۰۷ ، ۲۰۶ یا پژو پارس را دارید، این مقاله می‌تواند راهنمای شما در این زمینه باشد.

مقایسه طراحی سه خودروی پارس،207 و 206

دو خودروی پژو ۲۰۶ و پارس، جزء محصولات قدیمی ایران‌خودرو هستند. پژو ۲۰۷ نیز در سال ۱۳۹۷ به بازار آمد. نکته مهم این است که ۲۰۷، درواقع، نسخه فیس‌لیفت ۲۰۶ محسوب می‌شود. با خرید خودرو سواری پژو 207 i و یا ۲۰۶، خودرویی با چهره نسبتا خشن به‌خصوص با چراغ‌های زاویه‌دار و خطوط منحنی خواهید داشت.

این در حالی است که پژو پارس، بدنه اسپرت‌تر با خطوط تیز و تند دارد. نسخه اتوماتیک این خودرو، یکی از محصولات لوکس ایران‌خودرو محسوب می‌شود. البته به‌طورکلی، پژو پارس یک خودروی سدان است و ۲۰۷ و ۲۰۶ در دو مدل صندوق‌دار و هاچبک تولید می‌شوند. فضای داخلی پژو پارس نیز بیشتر از دو خودروی دیگر است.

تفاوت های فنی سه خودرو

خرید خودرو پژو 207 اتوماتیک، خرید پژو پارس اتوماتیک و خرید پژو ۲۰۶  تیپ ۵ ازنظر ویژگی‌های فنی، تفاوت چندانی ندارد. هر سه خودرو از موتور TU5 با ویژگی‌های زیر استفاده می‌کنند:

  • چهارسیلند و ۱۶ سوپاپ
  • ۱.۶ لیتر حجم
  • گشتاور ۱۴۲ نیوتون‌متر

بااین‌حال، تفاوت‌های فنی سه خودرو را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:

ویژگی۲۰۷پارس۲۰۶ تیپ ۵
حداکثر قدرت (اسب بخار در دور ۵۶۰۰)۱۰۵۱۰۸۱۰۵
مصرف سوخت ترکیبی (در هر صد کیلومتر)۶.۶۸.۳۶.۶
صفرتاصد (ثانیه)۱۱.۶۱۴.۲۱۱.۶
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)۱۸۹۱۸۷۱۹۸

بنابراین همان‌طور که مشاهده می‌کنید با خرید پژو ۲۰۷ یا خرید ۲۰۶ ، خودرویی پرشتاب‌تر و کم‌مصرف‌تر خواهید داشت. بااین‌حال خرید خودرو پژو 207 i صفر و کارکرده و همین‌طور ۲۰۶، قطعا متفاوت خواهد بود و ممکن است یک پژو پارس صفر از یک ۲۰۷ یا ۲۰۶ کارکرده عملکرد بهتری داشته باشد.

لازم به ذکر است که عملکرد موتور TU3 پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به‌مراتب ضعیف‌تر از این خودروهاست. اما مصرف سوخت آن کمی کمتر و برابر با ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی است.

مقایسه آپشن ها، برتری با کدام است؟

نباید فراموش کرد که ۲۰۷، یک خودروی جدید است؛ بنابراین طبیعتا آپشن‌های آن نیز طبیعتا بیشتر از پژو پارس است. بااین‌حال از این نظر، شباهت بیشتری بین خرید پژو ۲۰۷ https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/irankhodro/peugeot 207/ ، خرید ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو پارس اتوماتیک وجود دارد. بقیه تیپ‌های ۲۰۶ به‌ویژه تیپ‌های یک تا سه، آپشن‌های بسیار کمتری نسبت به تیپ ۵ دارند. در جدول زیر آپشن‌های این سه خودرو را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم:

تجهیزاتپژو پارس اتوماتیکI ۲۰۷۲۰۶ تیپ ۵
چراغمه‌شکن جلو و عقب، نقشه‌خوانچراغ روشنایی در روزمه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل، چراغ مشایعت
مولتی‌مدیاسیستم صوتی پیشرفته، موبایل هندزفری، بلندگوی عقب و آنتن اکتیوورودی USB، قابلیت پخش MP3، بلوتوث، چهار عدد بلندگورادیوپخش
صفحه‌نمایشال‌سی‌دیصفحه‌نمایش هفت‌اینچی
رینگ هاآلومینیومی۱۶ اینچی آلومینیومیفولادی ۱۴ اینچی
آینه‌هابرقی، تاشو و راهنماداربرقی، تاشو و راهنماداربرقی با حسگر دماسنج و قاب رنگی
تهویه مطبوعتهویه تنظیم اتوماتیکتهویه الکتریکیتهویه اتوماتیک
صندلیصندلی‌های پارچه‌ای با قابلیت تنظیم برقی صندلی جلوصندلی‌های چرمی، قابلیت تنظیم چهار جهته دستی صندلی راننده و سرنشین، پشت‌سری جلو و عقب قابل تنظیمصندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت‌سری صندلی جلو و عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب دوتکه تاشو،
شیشهشیشه‌بالابر برقی برای تمام درب‌هاشیشه‌بالابر برقی برای تمام درب‌ها، سقف شیشه‌ای پانوراما (سفارشی)شیشه‌بالابر برقی برای تمام درب‌ها

تفاوت های ایمنی سه خودرو

مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی سه خودرو را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:

تجهیزاتپژو پارس۲۰۷ iپژو ۲۰۶ تیپ ۵
ایمنی و حفاظتقفل میکرو سوئیچی، ایموبلایزر، قفل مرکزیایموبلایزر، قفل مرکزی، کمربندهای جلو سه‌نقطه‌ای قابل تنظیم ارتفاع، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکسایموبلایزر، قفل مرکزی، کمربندهای سه‌نقطه‌ای قابل تنظیم ارتفاع برای همه سرنشینان
ترمزهاABS، EBD و EBA. ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکیABS، EBD و EBA. ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر یا کاسه‌ایABS، EBD و EBA. ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر یا کاسه‌ای
هشداردهندهسنسور دنده‌عقبسنسور هشدار دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، دزدگیر فابریک (سفارشی)سنسور دنده‌عقب

مشتریان سه خودرو

درحالی‌که خریدوفروش پژو پارس برای خانواده‌هایی با جمعیت متوسط رو به بالا بیشتر مناسب‌تر است؛ خریدوفروش ۲۰۶ و خودرو پژو 207 دنده ای، صفر، کارکرده در بین جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت اسپرت‌پسند رواج بیشتری دارد. این در حالی است که فروش پژو ۲۰۶ به دلیل قیمت مناسب‌تر آن آسان‌تر است.

منبع: فوت و فن

اشتراک گذاری