امروز:6 مرداد 1403

باتری آی‌پد پرو جدید M4 راحت تر تعویض می شود

M4 iPad Pro جدید 13 اینچی واقعاً بسیار نازک است. این امر به ناچار جنبه‌های خاصی از تعمیر دستگاه را سخت‌تر می‌کند، که iFixit در قطعنامه‌ای که این آخر هفته منتشر شد تأیید کرد. اما در یک زمینه می درخشد – وقتی نوبت به تعویض باتری می رسد، اپل تغییرات بسیار مفیدی انجام داد.

Teardown Tech شهرام مختاری در یک پست وبلاگی نوشت: «برای اولین بار در یک iPad Pro، ما می‌توانیم باتری را بلافاصله پس از برداشتن صفحه نمایش حذف کنیم. مختاری خاطرنشان می‌کند که «فوراً نسبی است»، زیرا هنوز تعدادی پیچ و براکت وجود دارد که قبل از بیرون آوردن باتری باید جدا شود، و ویدیویی که این فرآیند را مستند می‌کند نشان می‌دهد که رسیدن به زبانه‌های کششی زیر باتری‌ها کمی کار می‌برد. اما راه‌اندازی جدید همچنان در مقایسه با مدل‌های قبلی، ساعت‌ها از این روند جلوگیری می‌کند.

مختاری در این ویدئو می‌گوید: «این واقعیت که شما می‌توانید باتری را بدون نیاز به جدا کردن تمام اجزای اصلی داخل این دستگاه بردارید، همچنان یک پیروزی بزرگ برای قابلیت تعمیر است. “این یک پیشرفت عظیم نسبت به نسل قبلی است.” از سوی دیگر، تعمیر هر چیز دیگر بدون ایجاد آسیب بسیار دشوار خواهد بود. از تخته تا بلندگوها و کابل‌های هم محور، ما یک سری چیزها را پیدا کردیم که چسبانده شده‌اند، زیرا فضای کافی برای پیچ‌ها وجود ندارد.»

و، خرابی نشان می‌دهد که Apple Pencil Pro جدید یک کابوس قابل تعمیر است. مختاری – که در حین تلاش برای رسیدن به داخل آن توسط مداد بریده شد – آن را “یک لقمه یکبارمصرف پس از از بین رفتن باتری” نامید.

اشتراک گذاری