امروز:8 اردیبهشت 1403

ظاهرا اپل به دنبال همکاری با ناشران خبری برای آموزش هوش مصنوعی خود است

اپل به طور قابل توجهی در لیست شرکت هایی که محصول هوش مصنوعی مولد خود را دارند غایب بوده است، اما بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، به دنبال تغییر این موضوع به زودی است. طبق گزارش‌ها، اپل در هفته‌های اخیر مذاکره با ناشران بزرگ و سازمان‌های خبری را برای درخواست مجوز برای استفاده از محتوای آنها برای آموزش سیستم هوش مصنوعی مولد که در حال توسعه است، آغاز کرده است. با این حال، این شرکت انتظار ندارد محتوای آنها را به صورت رایگان در اختیار بگیرد، و تایمز می گوید که برای دسترسی به آرشیو اخبار آنها معاملات چند ساله به ارزش حداقل 50 میلیون دلار را به آنها پیشنهاد می دهد.

ظاهراً، برخی از ناشرانی که به آن مراجعه کردند، نگران پیامدهای اجازه دادن به اپل برای استفاده از مقالات خبری خود در طول سال‌ها هستند. آنها فکر می کنند که یک معامله مجوز گسترده برای بایگانی آنها می تواند منجر به مشکلات قانونی در طول مسیر شود. ناشران همچنین نگران رقابت بالقوه ای هستند که ممکن است از تلاش های اپل ناشی شود.

گفته می‌شود، سازنده آیفون همچنین با درخواست اجازه و نشان دادن تمایل به پرداخت، حسن نیت ایجاد کرده است. تایمز می‌گوید سال‌هاست که مدیران ارشد این شرکت در مورد اینکه کجا می‌توانند داده‌ها را برای توسعه هوش مصنوعی مولد دریافت کنند، بحث می‌کنند. به دلیل تعهد آن به حفظ حریم خصوصی، آنها تمایلی به استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از اینترنت ندارند.

شرکت‌های دیگری که دارای هوش مصنوعی مولد خودشان بودند به سرقت محتوا و استفاده از آن برای آموزش محصولات خود بدون رضایت صریح سازندگان و دارندگان حقوق متهم شده بودند. به عنوان مثال، OpenAI با چندین پرونده قضایی درگیر است که آن را متهم به استفاده از دارایی های معنوی دیگران می کند. یکی از این شکایت ها توسط رمان نویسانی که جورج آر. آر. مارتین و جان گریشام، در حالی که دیگری توسط نویسندگان غیرداستانی ثبت شده است که می‌گویند OpenAI و مایکروسافت با برداشتن آثار ترکیبی بشریت بدون اجازه، کسب‌وکاری به ارزش ده‌ها میلیارد دلار ساخته‌اند.

اشتراک گذاری