امروز:13 اردیبهشت 1403

اولین نگاه به Apple Watch Ultra 2 و Series 9: Double Tap

اطلاعات زیادی در مورد اپل واچ سری 9 و اولترا 2 پیش از مراسم معرفی امروز این شرکت به بیرون درز نکرد و ممکن است به این دلیل باشد که اکثر تغییرات به راحتی قابل عکسبرداری نبودند. یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های ساعت‌های هوشمند پرچم‌دار این شرکت، S9 SiP (سیستم در بسته) است که نوید انیمیشن‌های بهتر، پردازش Siri روی دستگاه و همچنین یک حرکت کاملاً جدید به نام Double Tap را می‌دهد. دومی به شما این امکان را می دهد که دو بار در هوا ژست نیشگون بگیرید و از آن برای انجام کارهایی مانند پاسخ به تماس ها، مکث موسیقی، رد کردن آلارم ها و موارد دیگر استفاده کنید.

همچنین یک ماده جدید به نام FineWoven وجود دارد که قرار است جایگزین چرم شود و برخی از تسمه‌ها و لوازم جانبی جدید را نیز شامل می‌شود. در حالی که بسیاری از تغییرات دیگر امسال، مانند نمایشگرهای روشن‌تر و استفاده بیشتر از مواد بازیافتی، کمتر هیجان‌انگیز هستند، من بسیار شیفته Double Tap شدم.

به هر حال، این اولین تلاش اپل برای ژست‌هایی نیست که نیاز به ضربه زدن روی صفحه ساعت هوشمند را به حداقل می‌رساند. Assistive Touch را در سال 2021 معرفی کرد تا به افرادی که ممکن است به طور کامل از انگشتان خود استفاده نکنند یا مشکلات حرکتی دیگری دارند، اجازه دهد مشت های خود را ببندند (و اقدامات دیگری را انجام دهند) تا در WatchOS حرکت کنند.

بر اساس تجربه من با هر دو تا کنون، Double Tap یک رویکرد تصفیه شده به نظر می رسد. من یک واحد نمایشی از Watch Ultra 2 را گذاشتم و به سرعت در هوا گیر کردم. به‌طور پیش‌فرض، انجام این کار از صفحه اصلی، Smart Stack را نشان می‌دهد و با ادامه دوبار ضربه زدن، در کارت‌های جداگانه پیمایش می‌کنید. همچنین می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که پینچ‌های بعدی کارت بالایی Smart Stack شما را راه‌اندازی کند.

در بیشتر موارد، Watch Ultra 2 همه گیرکردن‌های من را تشخیص می‌داد و با فشار دادن انگشتان دیگر به هم فریبش نمی‌داد. همچنین وقتی انگشت شستم را روی بند انگشتانم لمس کردم، گیج نمی‌شد، فقط زمانی واکنش نشان می‌داد که به سرعت انگشت شست را به بند انگشت اشاره آوردم.

اپل از همان مکانیسمی استفاده می‌کند که به دنبال ناهنجاری‌های جریان خون برای تشخیص زمانی است که شما نیشگون می‌گیرید، با ضربه زدن بر حسگر نوری ضربان قلب، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ. به‌طور شگفت‌آوری دقیق است، اما همیشه زمانی که شستم را روی انگشت اشاره‌ام می‌گذارم، تشخیص داده نمی‌شود. هنگام انجام این کار باید کاملاً سنجیده عمل کنید، اما تصور می‌کنم با گذشت زمان کاربران روش صحیح دو ضربه زدن را یاد خواهند گرفت.
به‌عنوان کسی که از کثیفی شدن یا لک شدن روی دستگاه‌هایم متنفر است، ایده این حرکت را برای زمانی که در حال آشپزی یا تمیز کردن هستم دوست دارم. همچنین در صورتی که فراموش کرده اید زمانی که در حال دویدن هستید، تمرین را شروع کنید و ساعت از شما می خواهد که پس از تشخیص خودکار فعالیت شما، یکی را اجرا کنید، می تواند مفید باشد.

دو ضربه زدن بدون شک جالب ترین ویژگی جدید و همچنین ساده ترین ویژگی برای بررسی در این فضای عملی است. از زمان محدودی که تاکنون داشتم، نمی‌توانم به شما بگویم که آیا صفحه‌نمایش جدید Watch Ultra 2، که می‌تواند تا 3000 نیت روشنایی داشته باشد، واقعاً در هنگام پیاده‌روی خواناتر است یا خیر. همچنین نتوانستم ببینم سیری روی دستگاه چقدر سریعتر است یا از دستیار سؤالات سلامتی خود را بپرسم.

من دوست دارم که چهره جدید مدولار اولترا بتواند اطلاعات زیادی را به یکباره جمع کند. با این چیدمان جدید، اپل از فضا استفاده کامل می‌کند و محتوا را تا لبه‌های انتهایی صفحه‌نمایش گسترش می‌دهد – به طوری که حتی می‌گویند می‌توانید اطلاعاتی درباره ارتفاع یا عمق در قاب پایین پیدا کنید. (در واقع در قاب نیست، زیرا قاب ها صفحه نمایش نیستند و قادر به نمایش چیزی نیستند.)

ساعت‌های جدید همچنین حالت شب را به‌طور خودکار زمانی که حسگر نور محیط تشخیص دهد که خیلی تاریک است، فعال می‌کند. من به ویژه از این که Ultra 2 می‌تواند تا یک نیت پایین بیاید، می‌دانم تا کسانی که به‌ویژه از نمایشگرهای روشن اذیت می‌شوند، بتوانند در حین خواندن نمایشگر ساعت خود تا حد امکان کمتر در معرض دید قرار بگیرند.

همانطور که قبلا ذکر شد، به عنوان بخشی از هدف اپل برای خنثی شدن کربن خالص تا سال 2030، این شرکت فروش نوارها و لوازم جانبی چرمی را متوقف کرده و به جای آن مواد، FineWoven را توسعه داده است. من سعی کردم یک حلقه مغناطیسی FineWoven قرار دهم، و احساس کردم … طبیعی است. این چیز خوبی است، زیرا FineWoven از مواد بازیافتی ساخته شده است و در عین حال احساسی مانند جیر دارد.

اگرچه سری 9 و واچ اولترا 2 ممکن است در نگاه اول به‌روزرسانی‌های عظیمی به نظر نرسند، اما احساس می‌کنم ویژگی‌های فعال شده توسط S9 SiP، مانند سیری روی دستگاه و Double Tap، در درازمدت تغییرات معنی‌داری را ایجاد می‌کنند. اما من فقط پس از گذراندن زمان بیشتری با یک واحد در دنیای واقعی می‌توانم مطمئن باشم، بنابراین مطمئن شوید که برای بررسی دقیق ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری