امروز:28 فروردین 1403

اپل می تواند دسترسی WiFi 6E را به مدل های iPhone 15 Pro محدود کند

شکاف ویژگی‌ها بین آیفون و آیفون پرو می‌تواند با مدل‌های 2023 بیشتر شود. بر اساس یک سند طراحی آنتن لو رفته که توسط MacRumors به دست آمده است، آیفون 15 پرو و پرو مکس دارای اتصال WiFi 6E هستند، در حالی که برادران مقرون به صرفه‌تر آن‌ها این قابلیت را ندارند. این سند، یک طرح کلی ساختار آنتن خط آیفون 15 را نشان می‌دهد که نشان می‌دهد آیفون 15 و آیفون 15 پلاس همچنان از استاندارد قدیمی‌تر WiFi 6 استفاده خواهند کرد.

برخی از جدیدترین دستگاه‌های اپل، از جمله نسخه‌های M2 مک مینی، مک‌بوک پرو و آی‌پد پرو که اخیراً معرفی شده‌اند، از اتصال WiFi 6E بهره می‌برند، اما این شرکت هنوز این ویژگی را به‌طور گسترده‌تر ارائه نکرده است. به شرطی که یک روتر WiFi 6E سازگار برای اتصال دستگاه شما وجود داشته باشد، استاندارد سرعت اتصال سریعتر و تأخیر کمتری نسبت به WiFi 6 می دهد. حذف احتمالی WiFi 6E در iPhone 15 و iPhone 15 Plus احتمالاً به اکثر مصرف کنندگان آسیب نمی رساند. اکثر خانه ها و مشاغل از روترهای قدیمی WiFi 5 و WiFi 6 استفاده می کنند.

همانطور که MacRumors اشاره می کند، در گذشته اپل در دسترس بودن استانداردهای جدید WiFi را به مدل های iPhone Pro محدود نکرده است. قبل از خط تولید آیفون 14، تفاوت‌های بین مدل‌های پرو و استاندارد بسیار ناچیز بود، مگر اینکه علاقه‌ای به عکاسی داشته باشید. با این حال، از سال گذشته، تنها آیفون 14 پرو و پرو مکس با تراشه جدید A16 Bionic اپل، بریدگی جزیره دینامیک و نمایشگر ProMotion عرضه شدند. اکنون به نظر می رسد که این شرکت در تلاش است راه های بیشتری برای متمایز ساختن مدل های Pro خود از همتایان اصلی خود بیابد. طبق گزارش‌های گذشته، ویژگی‌های دیگری که می‌تواند منحصر به آیفون 15 پرو و پرو مکس باشد شامل چیپست A16 آینده اپل، یک قاب تیتانیومی و رم بیشتر برای انجام چند وظیفه‌ای است. این تلفن‌ها همچنین می‌توانند از دکمه‌های صدا و پاور حالت جامد استفاده کنند.

اشتراک گذاری