امروز:19 اردیبهشت 1403

اپل دسکتاپ M1 Mac و استودیو نمایشگر را به برنامه Self Service Repair اضافه می کند

اپل بار دیگر برنامه خود تعمیری خود را گسترش داد. همانطور که توسط Six Colors و The Verge اشاره شده است، مردم ایالات متحده اکنون می توانند مشکلات مربوط به M1 iMac، M1 Mac mini، Mac Studio و Apple Studio Display را با قطعات اصلی، دفترچه راهنمای تعمیر و ابزار برطرف کنند.

برنامه خودتعمیری برای کسانی طراحی شده است که زمان، صبر، مهارت و اعتماد به نفس لازم را برای انجام تعمیرات در خانه دارند، نه اینکه دستگاه خراب خود را به فروشگاه اپل یا تعمیرگاه شخص ثالث ببرند یا آن را به اپل ارسال کنند. می‌توانید تمام قطعات را بخرید و ابزارهای مورد نیاز خود را اجاره کنید، اما در هنگام تسویه‌حساب باید کدی را از دفترچه راهنمای مربوطه وارد کنید تا نشان دهید واقعاً سند را خوانده‌اید.

اپل در ماه آوریل برنامه Self Service Repair را با ارائه دستورالعمل ها و قطعاتی برای مدل های آیفون منتخب در ایالات متحده آغاز کرد. از آن زمان، این برنامه را به لپ تاپ های مک و مناطق دیگر گسترش داده است.

اپل این برنامه را پیش از قوانین مربوط به حق تعمیر که احتمالاً در ایالات متحده و اروپا اجرایی می شود، معرفی کرد. در سال 2021، رئیس جمهور جو بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که بر تقویت رقابت در اقتصاد ایالات متحده، تا حدی در بخش فناوری متمرکز بود. از جمله، از کمیسیون تجارت فدرال خواست تا “محدودیت های ضدرقابتی در استفاده از تعمیرگاه های مستقل یا انجام تعمیرات DIY دستگاه ها و تجهیزات خود را ممنوع کند.”

این آژانس در مورد چنین موضوعاتی موضع قوی تری اتخاذ کرده است. در ماه ژوئیه، تسویه حساب با سه شرکت (از جمله وبر و هارلی دیویدسون) را اعلام کرد که آنها را متهم کرد که در صورت استفاده از قطعات تعمیرات شخص ثالث یا تعمیرگاه‌های مستقل، ضمانت‌های غیرقانونی را باطل می‌کنند.

اشتراک گذاری