امروز:6 اردیبهشت 1403

طبق گزارش ها، اپل در حال کار برای ساده سازی عبارت ماشه سیری است

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در تلاش است تا نحوه تعامل کاربران با سیری را ساده کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت چند ماه گذشته را صرف آموزش دستیار دیجیتالی کرده است تا به جای «هی سیری» به «سیری» پاسخ دهد. در ظاهر، این یک تغییر ساده است، اما تغییری که گورمن می‌گوید شامل «مقدار قابل توجهی آموزش هوش مصنوعی و کارهای مهندسی اساسی» است. دلیل آن این است که عبارت محرک دو کلمه ای مانند “Hey Siri” احتمال پاسخگویی نرم افزار به درخواست را افزایش می دهد.

این تغییر باعث می شود که چندین دستور را یکی پس از دیگری به هم متصل کنیم. به طور اساسی، این امر به اپل کمک می کند تا با آمازون و گوگل که دستیارهای دیجیتالی با قابلیت های قوی تری ارائه می دهند، عقب بیفتد. به عنوان مثال، الکسا در حال حاضر قادر است به جای “Hey Alexa” فقط به نام خود پاسخ دهد. در همین حال، Google Assistant همچنان از شما می خواهد که “Hey Google” یا “Ok Google” را بگویید، اما می تواند دستورات پشت سر هم را بدون نیاز به تکرار یک کلمه بیدار هر بار ثبت کند.

به گفته Gurman، اپل همچنین در تلاش است تا سیری را عمیق‌تر با برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث ادغام کند. همه این تغییرات ممکن است مدتی طول بکشد، با توجه به اینکه گورمن به تغییر عبارت بیداری Siri احتمالاً در سال آینده یا در سال 2024 خواهد آمد.

اشتراک گذاری