امروز:14 اردیبهشت 1403

اپل شکایت خود را در مورد صفحه کلید باترفلای حل و فصل کرد

اپل به زودی می تواند مشکلات صاحبان مک بوک را با صفحه کلیدهای معیوب “پروانه” جبران کند. رویترز گزارش می دهد که اپل با پرداخت 50 میلیون دلار برای رسیدگی به دعوای دسته جمعی به دلیل اطلاع و پنهان کردن طرح های غیرقابل اعتماد کیبوردهای مدل های مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو که بین سال های 2015 تا 2019 عرضه شده اند، موافقت کرده است. اگر قاضی قرارداد اولیه را تایید کند. ، اپل به مشتریانی که در کالیفرنیا، فلوریدا، ایلینوی، میشیگان، نیوجرسی، نیویورک و واشنگتن نیاز به تعمیر داشتند، پرداخت می کند.

شرکت مجبور نیست به عنوان بخشی از تسویه حساب، به اشتباه خود اعتراف کند. باید به مدت چهار سال پس از خرید به ارائه تعمیرات رایگان صفحه کلید ادامه دهد.

اپل کیبورد پروانه ای را در سال 2015 با مک بوک 12 اینچی معرفی کرد. قرار بود لپ‌تاپ‌های باریک‌تر را بدون به خطر انداختن پایداری فعال کند، اما طراحی به سرعت به دلیل حساسیت شدید به زباله‌ها شهرت پیدا کرد. اگر حتی ذرات گرد و غبار یا خرده های کوچک زیر آن لیز بخورند، کلیدها گیر می کنند یا واکنش خود را از دست می دهند. این شرکت اقداماتی را برای کاهش این مشکل (مانند غشاها) انجام داد و در نهایت شروع به بازگشت به صفحه کلیدهای معمولی تر کرد که از اواخر سال 2019 با مک بوک پرو 16 اینچی شروع شد. اپل اذعان کرد که برخی از آنها با مشکلاتی روبرو هستند و برنامه های تعمیر را راه اندازی کرد، اما معتقد است که اکثر آنها مشتریان هیچ مشکلی نداشتند

مانند بسیاری از اکشن های کلاسی، اگر تحت تأثیر قرار گرفتید، نباید انتظار درآمد بادآورده داشته باشید. وکلای دادگستری گفتند که اگر مجبور به تعویض چند صفحه کلید شده باشید، 395 دلار، 125 دلار برای یک تعویض کامل و 50 دلار در صورت تعویض کلاه کلیدها انتظار دارند. وکلا همچنین ممکن است تا 15 میلیون دلار از 50 میلیون دلار تسویه حساب را به عنوان هزینه های حقوقی مطالبه کنند، که می تواند پول موجود برای دارندگان مک بوک را محدود کند. در حالی که زمانی که اپل قبلاً برای تعمیرات بازپرداخت ارائه کرده است، پرداخت ها کاملاً ضروری نیستند، اما بیشتر نمادین هستند تا عملی.

اشتراک گذاری