امروز:1 اردیبهشت 1403

اپل قوانین پرداخت برنامه دوستیابی شخص ثالث را برای مطابقت با مقررات هلند تغییر می دهد

اپل تغییرات انگشت شماری را در قوانین خود در رابطه با پرداخت های اپلیکیشن دوستیابی به منظور پیروی از دستورات اداره مصرف کنندگان و بازار هلند (ACM) اعلام کرده است. اگر به خاطر داشته باشید، رگولاتور به غول فناوری دستور داده بود تا ژانویه امسال پرداخت شخص ثالث را در برنامه های دوستیابی محلی در دسترس قرار دهد. یک گزارش رویترز در ماه مارس می‌گوید که این شرکت هنوز به دستورات به گونه‌ای پایبند نبوده است که واقعاً با آنچه تنظیم‌کننده می‌خواست مطابقت داشته باشد – تا به حال، یعنی.

اپل در اطلاعیه خود اعلام کرد که تنظیماتی را در رابط کاربری برای پرداخت های شخص ثالث انجام داده است. به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای پیروی از ACM، هر زمان که شخصی سعی می‌کند با یک گزینه پرداخت شخص ثالث پرداخت کند، هشداری را نشان می‌دهد و به آنها هشدار می‌دهد که باید برای بازپرداخت با توسعه‌دهنده تماس بگیرند. همانطور که رویترز اشاره می کند، این هشدار در ابتدا با دکمه ای همراه بود که خروج از سیستم پرداخت خارجی را آسان می کرد. طبق گزارش ها، ACM این دکمه را تایید نکرد، بنابراین اپل مجبور شد آن را حذف کند.

اپل همچنین در پست خود تصریح کرد که حتی توسعه‌دهندگانی که قبلاً کاهش‌های کمتری را پرداخت می‌کنند، مستحق دریافت نرخ‌های کمیسیون تخفیفی هستند که از پرداخت‌های شخص ثالث دریافت می‌کند. زمانی که این شرکت اعلام کرد که قرار است با خواسته های ACM مطابقت داشته باشد، نشان داد که توسعه دهندگانی که 30 درصد کاهش پرداخت می کنند، فقط 27 درصد هزینه دریافت می کنند. با این حال، مشخص نیست که آیا توسعه‌دهندگانی که قبلاً نرخ‌های پایین‌تری برای رعایت معیارهای خاص، مانند درآمد کمتر از یک میلیون در سال پرداخت می‌کنند، از تخفیف 3 درصدی نیز برخوردار خواهند شد یا خیر. اپل در اطلاعیه خود تصریح کرده است که آنها در واقع کمیسیون کمتری را برای پرداخت های شخص ثالث پرداخت خواهند کرد، بنابراین کسانی که فقط 15 درصد از آنها دریافت می کنند، تنها باید 12 درصد را به شرکت تحویل دهند.

در بیانیه ای که در وب سایت خود منتشر شد، ACM گفت که با این تغییرات، “اپل شرایطی را که اداره مصرف کنندگان و بازار هلند (ACM) تحت قوانین رقابت اروپا و هلند تعیین کرده است، برآورده می کند. رگولاتور همچنین فاش کرد که اپل مجبور شد مجموعاً 50 میلیون یورو جریمه بپردازد که در چند ماه گذشته شرایط ACM را برای انطباق رعایت نکرده است. با این حال، اپل گفت که معتقد نیست برخی از تغییراتی که باید اعمال کند به نفع حریم خصوصی یا امنیت داده کاربرانش باشد. این شرکت افزود: «همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ما با دستور اصلی ACM مخالفیم و از آن درخواست تجدیدنظر می‌کنیم».

اشتراک گذاری