امروز:8 اردیبهشت 1403

کارمندان اپل در نامه ای سرگشاده از سیاست کار از خانه انتقاد کردند

به گزارش آی‌مور، گروهی از کارمندان اپل نامه‌ای سرگشاده به تیم اجرایی این شرکت نوشتند و از سیاست جدید این شرکت شکایت کردند که تنها دو روز کار از خانه را مجاز می‌کند. آنها گفتند که دلایل اپل برای اجرای این سیاست قابل قبول نیست، و این سیاست بیهوده، غیرقابل انعطاف است و منجر به نیروی کار “جوانتر، سفیدتر، مردانه تر، عصبی-هنجاری تر، توانمندتر” خواهد شد.

در این نامه آمده است: «شما کار هیبریدی را ترکیب «نیاز به ارتباط حضوری» و ارزش کار انعطاف‌پذیر توصیف کرده‌اید. اما در واقعیت، کار انعطاف پذیر را به رسمیت نمی شناسد و فقط با ترس هدایت می شود. ترس از آینده کار، ترس از خودمختاری کارگر، ترس از دست دادن کنترل.”

ما به همه مشتریان خود می گوییم که محصولات ما برای کار از راه دور چقدر عالی هستند، اما خود ما نمی توانیم از آنها برای کار از راه دور استفاده کنیم؟ چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که مشتریان ما آن را جدی بگیرند؟ چگونه می توانیم بفهمیم که اگر آن را زندگی نکنیم، چه مشکلات کار از راه دور نیاز به حل در محصولات ما دارد؟

در ماه مارس، اپل اعلام کرد که کارمندان شرکتی به دفتر بازخواهند گشت و باید حداقل دو روز در هفته تا 2 می در آنجا حضور داشته باشند. از 23 می، به مدل هیبریدی با روزهای اداری اجباری در روزهای دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه تغییر خواهد کرد. تیم کوک، مدیر عامل شرکت، مزایای همکاری حضوری را «غیرقابل جایگزین» خواند و تیم اجرایی در ایمیلی درباره اهمیت «آرامش ناشی از برخورد با همکاران» در حین کار حضوری صحبت کردند.

با این حال، نامه با این استدلال ها مقابله می کند و می گوید که در برخی موارد به همکاری حضوری حتی ماهانه نیازی نیست. همچنین بیانیه “سرندیپیتی” را رد کرد و گفت که ساختار اداری محفظه اپل برخورد با همکاران را دشوار می کند و افزود که ابزارهای راه دور مانند Slack برای همکاری بهتر هستند. علاوه بر این، دفاتر برنامه باز اپل تمرکز “مورد نیاز برای خلاقیت و… تفکر عمیق” را محدود می کنند.

این بیانیه خاطرنشان کرد که رفت و آمد روزانه “هدر دادن بزرگی از زمان و همچنین منابع ذهنی و فیزیکی است.” در همان زمان، این سیاست به نفع افرادی است که می توانند در نزدیکی دفتر زندگی کنند و نیازی به انجام کارهای مراقبتی ندارند. به طور خلاصه، این امر منجر به امتیازاتی می‌شود که تصمیم می‌گیریم چه کسی می‌تواند برای اپل کار کند، نه اینکه چه کسی بهترین است.»

شاید قانع‌کننده‌ترین استدلال این بود که اپل در روشی که محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند، ریا می‌کرد. “ما به همه مشتریان خود می گوییم که محصولات ما برای کار از راه دور چقدر عالی هستند، اما خود ما نمی توانیم از آنها برای کار از راه دور استفاده کنیم؟” در نامه آمده است. “چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مشتریان ما این موضوع را جدی بگیرند؟ چگونه می‌توانیم بفهمیم که اگر به آن توجه نکنیم، چه مشکلاتی در زمینه کار از راه دور نیاز به حل در محصولات ما دارد؟”

این نامه نشانه دیگری از نارضایتی روزافزون کارمندان در اپل است که اغلب خود را پیشرو و فراگیر در تبلیغات خود نشان می دهد. کارمندان اخیراً با استناد به «الگویی از انزوا، تخریب و روشن شدن گاز»، یک فشار برای «تغییر واقعی» در شرکت سازماندهی کردند و حتی یک جنبش #AppleToo را ایجاد کردند. این شرکت همچنین با تحقیقاتی از سوی هیئت ملی روابط کار ایالات متحده مواجه است که در حال بررسی شکایات در مورد شرایط کاری خصمانه است.

اشتراک گذاری