امروز:31 فروردین 1403

آپدیت جدید iOS 15.4 باگ نمایشگر 120 هرتز آیفون 13 را حل می کند

راه اندازی iOS 15 به زبان ساده بسیار دشوار بود. با وجود این، اپل زمان کافی برای اصلاح مشکلات ای او اس داشته است. برخی از مشکلات هنوز تا به امروز باقی مانده‌اند و یکی از معروف‌ترین یا بهتر بگوییم بدنام‌ترین آنها نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز آیفون ۱۳ پرو است که برای برخی از برنامه‌های شخص ثالث روی ۶۰ هرتز قفل شده است.

باگ نرخ به روز رسانی 60 هرتز از زمان عرضه جدیدترین و بهترین نسخه اپل وجود داشته است و هم بر مدل معمولی و هم بر روی مدل های بزرگتر آیفون 13 پرو تأثیر می گذارد. قرار بود افزودن صفحه‌نمایش با چنین نرخ تازه‌سازی بالایی، نسل جدید رده بالای خود را شایسته نامگذاری کند، و این کار را کرد،اما آی او اس جدید با باگ خود این شایستگی را تا حدودی مقدور ساز و از این قابلیت در بخشی از اپلیکیشن ها قابل استفاده نبود.

خوشبختانه، دارندگان آیفون 13 احتمالاً به زودی می توانند از گوشی خود همانطور که در نظر گرفته شده بود لذت ببرند. گزارش جدیدی از کریستین سلیگ، توسعه دهنده آپولو بیان می کند که اپل بالاخره با آپدیت جدید iOS 15.4 این مشکل را برطرف کرده است.

سلیگ ادعا می‌کند که اپل به آپولو تأیید کرده است که این باگ دیگر وجود ندارد و می‌گوید: «همه برنامه‌ها به‌طور خودکار انیمیشن‌های ۱۲۰ هرتزی را پس از نصب به‌روزرسانی جدید iOS دریافت می‌کنند». پس از اجرای آزمایشی، توسعه دهنده اطمینان می دهد که اپل واقعاً این مشکل را برطرف کرده است.

با این حال، خود این به روز رسانی به تازگی اولین نسخه بتا خود را منتشر کرده است و اپل در مورد عرضه رسمی آن صحبتی نکرده است. همانطور که می گویند مدت زیادی از این کار گذشته است، اما به نظر می رسد که آیفون 13 در نهایت بدون توجه به برنامه ای که استفاده می کنید، روان تر خواهد شد.

در یک یادداشت کمی متفاوت، برخی شایعات حاکی از آن بود که اپل ممکن است صفحه نمایش 120 هرتزی را به مدل های معمولی آیفون 14 نیز بیاورد. برخی نیز این مورد را رد می کنند.

اشتراک گذاری