امروز:1 اردیبهشت 1403

با امکانات جدید سیستم عامل اندروید 6 آشنا شوید

نسخه 6 سیستم عامل اندروید با نام مارشمالو به تازگی از سوی گوگل عرضه شده است . این نسخه از سیستم عامل اندروید با امکانات جدید و متنوع دو ماه دیگر در دسترس کاربران قرار می گیرد که ازجمله امکانات آن می توان به پرداخت همراه گوگل اشاره داشت .

خدمت Google Wallet که رقیب اپل پی و سامسونگ پی می باشد از طریق سیستم عامل جدید گوگل در دسترس خواهد بود و کاربران با چند کلیک روی نمایشگر لمسی خود می توانند کالای مورد نظرشان را خریداری کنند .

این کار با قرار دادن گوشی در برابر دستگاه های کارت خوان ویژه فروشگاه انجام می شود تا فرآیند پرداخت تکمیل شود . در سیستم عامل اندروید 6 دستیار دیجیتال گوگل با نام Google Now ارتقا خواهد یافت و با امکانات فراوانی قابل دسترس می باشد . برای مثال اگر یک پیام درباره رستوران برای دوست تان ارسال کنید و روی Google Now کلیک کنید آدرس ، شماره تماس و ساعت کاری رستوران در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

در سیستم عامل اندروید 6 سطح دسترسی بیشتری برای کنترل برنامه های مختلف خواهید داشت تا برنامه ها نتوانند به فهرست تماس ، اینترنت وای فای و یا عکس های شما دسترسی پیدا کنند . پس با این سیستم عامل می توانید جلوی دست یابی اینستاگرام به عکس های سیو شده در گوشی و موقعیت مکانی توسط واتس آپ را بگیرید .

در این سیستم عامل برای قفل گوشی از اثر انگشت استفاده کنید که این روش پرداخت آنلاین را نیز آسان تر می کند .

در سیستم عامل اندروید 6 به منظور کاهش مصرف انرژی حالت Doze در نظر گرفته شده است تا جلوی اجرای برنامه های پرمصرف را بگیرد و عمر باتری گوشی ر افزایش دهد .

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم