امروز:11 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک شرکت هوش مصنوعی خود را ایجاد کرده است

ایلان ماسک، که اخیراً به شدت از هوش مصنوعی انتقاد کرده است، به نظر می‌رسد در حال برنامه‌ریزی چیزی مرتبط با هوش مصنوعی است. طبق گزارش وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز، ماسک یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام X.AI Corp تاسیس کرده است. بر اساس پرونده ایالتی از ماه گذشته که منابع مشاهده کرده اند، شرکت جدید در نوادا ثبت شده است و ماسک را به عنوان فهرست کرده است. تنها مدیر، و همچنین جارد برچال، مدیر دفاتر خانواده اش، به عنوان منشی. این مدیر چند شرکتی به داشتن علاقه خاصی به حرف X معروف است و حتی اخیرا Twitter، Inc را به X Corp تغییر نام داده است.

ماسک با پروژه های هوش مصنوعی غریبه نیست. او قبل از اینکه تقریباً یک دهه پیش شرکت را ترک کند، OpenAI را تأسیس کرد. با این حال، پس از افزایش محبوبیت ChatGPT، ماسک از مقررات این فناوری دفاع کرد و نامه ای سرگشاده را امضا کرد که در آن از رهبران فناوری خواست تا توسعه آن را به مدت شش ماه متوقف کنند. ژورنال می‌گوید ماسک فکر می‌کرد که ChatGPT از نظر سیاسی مغرضانه است – او یک بار در مورد “خطر آموزش هوش مصنوعی برای بیدار شدن” اظهار نظر کرد – و او به دنبال ایجاد مدل‌های هوش مصنوعی است که “حقیقت جویانه” هستند.

با این حال، در این مرحله، برنامه های ماسک برای X.AI Corp و اینکه آیا او به دنبال ساخت یک رقیب واقعی ChatGPT است، نامشخص است. در حالی که جزئیات هنوز کمیاب است، گزارش‌های قبلی سرنخ‌هایی در مورد چگونگی پیشرفت تلاش‌های ماسک در زمینه هوش مصنوعی ارائه می‌دهند. طبق گزارش‌ها، او دو محقق سابق DeepMind را در ماه مارس استخدام کرد، از جمله دانشمند Igor Babuschkin، که گمان می‌رود هدایت پروژه جدید را بر عهده داشته باشد. ماسک همچنین 10000 پردازنده گرافیکی را برای توسعه هوش مصنوعی در یکی از مراکز داده توییتر خریداری کرده است. علاوه بر این، طبق گزارش تایمز، او در حال مذاکره با سرمایه گذاران تسلا و اسپیس ایکس برای سرمایه گذاری در سرمایه گذاری جدید خود است.

اشتراک گذاری