امروز:12 اردیبهشت 1403

ویدئو مقایسه هوش مصنوعی: گوگل بارد یا chatgtp (بینگ)؟ کدام پیروز می شوند؟

مسابقه هوش مصنوعی مولد در جریان است و به نظر می رسد پیشتازان فعلی Bard گوگل و Bing AI مایکروسافت هستند که توسط ChatGPT پشتیبانی می شود. این دو شرکت همچنین عجله دارند تا هوش مصنوعی خود را در همه نرم افزارها و محصولات بهره وری خود قرار دهند و به نظر می رسد که روش جستجو و تعامل ما با اینترنت را تغییر دهند. اما در حال حاضر، بارد و بینگ هر دو بسیار تجربی و ناقص هستند، زیرا شروع به انجام مکالمه با گروه‌های بزرگ‌تری از جمعیت کرده و یاد می‌گیرند که چگونه با انسان‌ها کار کنند. این باعث می‌شود که زمان مناسبی برای ما باشد تا به جفت ربات‌های چت بپردازیم و ببینیم نه تنها چه کسی در حال حاضر پیشتاز است، بلکه چگونه ممکن است شکست بخورد. نتایج کاملاً آن چیزی نیست که ما انتظار داشتیم.

در آزمون خود، از هر دو ربات چت یک سری سؤال پرسیدیم تا ببینیم کدام یک در ارائه حقایق، جایگزینی من در شغلم و شرکت در بحث های وجودی بهتر است. ما همچنین به سرعت، شفافیت آنها و اینکه اگر ما شروع به فشار دادن دکمه‌های آن با گستاخی یا عشوه‌گری کنیم، احتمال شکستن آنها چقدر است.

تنها در مدت کوتاهی که بینگ و بارد به روی عموم باز شده‌اند، به نظر می‌رسد که مایکروسافت و گوگل هوش مصنوعی خود را به‌روزرسانی کرده‌اند تا واکنش‌های «احساسی» کمتری داشته باشند. هر دو چت بات تمایل داشتند از مکالماتی که به نوبت اتهامی می‌پرداختند یا درباره احساسات انسانی مانند عشق سؤال می‌کردند، خودداری می‌کردند.

همانطور که ما به بررسی توانایی‌ها و محدودیت‌های هوش مصنوعی مولد ادامه می‌دهیم. ویدیوی ما را بررسی کنید تا ببینید بینگ و بارد چگونه با سؤالاتی مانند “آیا می توانید عاشق شوید” و “چگونه به مشکل تریلی پاسخ می دهید” رسیدگی می کنند.

منبع : engadget

اشتراک گذاری