امروز:30 فروردین 1403

نکات جستجو در گوگل

گوگل

گوگل

از وقتی موتورهای جستجوی اینترنتی پای خود را به زندگی بشر باز کردند زمان یافتن اطلاعات مورد نیاز خیلی کم شده. ما همه روزه از گوگل برای جستجو استفاده می کنیم و دنبال موضوع مورد نظرمان می گردیم. اما حتماً افرادی را دیده اید که تخصص خاصی در استفاده از گوگل برای پیدا کردن موضوعات دارند.

این افراد با سرعت و دقتی بیشتر از کاربران عادی، مطالب را از اعماق گوگل بیرون می کشند. راه هایی هست که با یاد گرفتن و استفاده صحیح از آنها می توان بر دقت و سرعت جستجو اضافه کرد. البته در سال های اخیر برای هرچه سریعتر کردن دستیابی به اطلاعات، گوگل پایگاه داده عظیمی بنا کرده که به آن نقشه دانش می گوید. نقشه دانش باعث شده که ترفندهایی که در جستجوی گوگل وجود داشته است تازه تر شوند. مثلا شما دیگر نیاز ندارید برای یافتن حاصل ضرب دو عدد آن ها را در جایی غیر از  کادر جستجوی گوگل تایپ کنید.  نقشه دانش به وجود آمده تا کاربران اطلاعات مورد نیاز خود را تا حد ممکن در همان صفحه جستجو به دست آورند. شما با وارد کردن عبارت های مشخصی می توانید اطلاعات را همراه با جزئیات آنها به دست آورید.  در این آموزش که برگردان یک آموزش انگلیسی به زبان فارسی می باشد ممکن است که بعضی از قسمت های این آموزش در ایران کارایی نداشته باشند و هدف ما فقط نشان دادن قدرت این سایت می باشد. با ما باشید.

 

سابقه وب

سابقه وب، گزارشی از  وب سایتهای بازدید شده، زمان انجام کار و قابلیت جستجوی سابقه آنلاین خودتان را در اختیار شما قرار می‎دهد. www.google.com/history را امتحان کنید. البته دقت داشته باشید که ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در سایت گوگل شوید و دقت داشته باشید که اینجا فقط می توانید سابقه ی وب گردی خود تنها وقتی که در حساب کاربری گوگلتان log in کرده بودید و در این حال در حال جستجو بوده اید را ببینید. (مطلب “تاریخچه وب در گوگل” را از دست ندهید)

 گوگل

 

مهارت های جستجو زیادی ندارید؟ موارد زیر به شما کمک خواهند کرد

1-شروع آسان

مهم نیست که در جستجوی چه چیزی هستید، شعار گوگل این است “آسان بگیرید”. با وارد کردن یک نام یا کلمه ساده شروع کنید. اگر در جستجوی یک مکان یا محصول در یک مکان خاص هستید، نام را همراه با شهر یا کد پستی وارد کنید. البته دقت داشته باشید که این قابلیت در ایران در دسترس نیست.

 

2-نادیده گرفتن املا

غلط‌ گیر املای Google صرف‌نظر از اینکه شما واژه​ای را به صورت صحیح یا اشتباه وارد می​کنید، رایج‌ترین املای یک کلمه را نشان می​دهد.

گوگل 

 

3-استفاده از کلمات آشنای وب

عملکرد موتور جستجو، تطابق دادن کلماتی که شما وارد می​کنید با صفحات موجود در اینترنت است. از این رو استفاده از کلماتی که احتمال نمایش آنها در صفحات بیشتر است سبب می​شود که بهترین نتایج را در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال بجای اینکه بگویید سرم درد می​کند ، بگویید سردرد زیرا این کلمه​ای است که در سایت​های پزشکی از آن استفاده می​شود.

 

4-بیشترین نتیجه با کمترین ورودی

عبارات جستجوی یک یا دو کلمه‌ای ساده معمولاً گسترده‌ترین نتایج را در اختیار شما قرار می‌دهد. ابتدا با عبارات جستجوی کوتاه شروع کنید، سپس با افزودن کلمات بیشتر، نتایج خود را تصحیح کنید.

 

5-جستجو با یک عبارت دقیق

برای جستجوی عبارت دقیق به یک ترتیب خاص، علامت​های نقل قول را در اطراف کلمات بگذارید “[هر کلمه​ای]”. به خاطر داشته باشید که جستجو با استفاده از علامت‌های نقل قول​ ممکن است برخی از نتایج مرتبط را شامل نشود. به عنوان مثال، جستجوی ناقوس اسکندریه سبب می​شود به صفحاتی که در آن از ناقوس بزرگ اسکندریه نام برده شده است دسترسی نداشته باشید.

گوگل

 

6-استفاده از واژه‌های توصیفی

هرچقدر کلمه شما خاص‌تر باشد، احتمال اینکه نتایج مرتبطی پیدا کنید، ییشتر است. از این رو [آهنگ​های زنگ مشهور] نسبت به [صداهای مشهور] بهتر است. به خاطر داشته باشید که حتی اگر کلمه معنای درستی هم داشته باشد، اگر کلمه ای نباشد که اکثر مردم استفاده می‌کنند، ممکن است صفحاتی را که شما می‌خواهید دربرنگیرد.

 

7-نگران بزرگی و کوچکی حروف نباشید

جستجو به بزرگی و کوچکی حروف حساس نیست. جستجوی new york timesنتایجی مشابه جستجوی New York Times خواهد داشت. البته چیزی که واضح است این ویژگی تاثیر زیادی در جستجوهای پارسی زبانان ندارد.

 

 

8-جستجو در یک سایت خاص

اگر مطمئن هستید که نتیجه مورد نظر شما در یک سایت یا یک نوع خاص از سایت (org، .edu.) موجود است، قبل از عبارت جستجوی خود :site را وارد کنید. به عنوان مثال اگر بخواهیم مطلبی در مورد ویندوز8 در سایت آریامونز پیدا کنیم به این شکل جستجو می کنیم:: ویندوز8 site:ariamoons.com

گوگل

 

9-نگران علائم نگارشی نباشید

علائم نگارشی در جستجو نادیده گرفته می​شود. این علائم شامل @#%^*()=[] و سایر نویسه‌های ویژه می‌باشد. این نکته برای افرادی که فک می کنند باید با گوگل کتابی حرف بزنند تا نتایج را به آن ها نشان دهد  مهم می باشد.

 

10-جستجو بر اساس نوع فایل

با افزودن filetype: و 3 حرف اختصار فایل، انواع خاصی از فایل را جستجو کنید، مانند PDF، PPT، یا XL.   برای مثال می توانید این عبارت را در گوگل جستجو کنید:: windows8 filetype:pdf    همچنین این کار را می توانید با این الگو   نوع فایل. نام فایل   که برای مورد قبلی به این شکل می شود:  windows8.pdf

 

11-شامل کردن یا نادیده گرفتن کلمه‌ها و نویسه‌ها در جستجوی خود

کلمات و نویسه‌های معمول مانند the، & را در صورتی‌ که در جستجوی شما مهم و ضروری هستند (مثلاً جزئی از نام فیلم یا عنوان کتاب)، با قراردادن در علامت‌های نقل قول “the” هایلایت کنید. همچنین می‌توانید از علامت منها – برای مشخص کردن موارد خاص که نمی‌خواهید در نتایج شما باشند، مانند مواد لازم در دستور تهیه غذا استفاده کنید.  مثلا برای تهیه سالاد سالسا بدون گوجه فرنگی این عبارت را جستجو کنید::   دستور تهیه سالسا – گوجه فرنگی

 

12-یافتن صفحات مرتبط

از عملگر related: برای یافتن صفحاتی با محتوای مشابه استفاده کنید، برای انجام این کار عبارت related: را قبل از آدرس سایت بنویسید. به عنوان مثال، اگر وب سایت مورد علاقه خود را پیدا کردید، برای یافتن سایت​های مشابه، از الگوی  related:[نشانی اینترنتی] استفاده کنید.

 

 

اما حالا که با قوانین جستجو در گوگل آشنا شدید در ادامه با قابلیت های جستجوگر گوگل آشنا می شوید البته قبل از شروع باید این نکته را در نظر داشته باشید که این قابلیت ها فقط با جستجو به زبان انگلیسی در دسترس هستند.

یافتن دستور تهیه غذاها

پس از جستجوی یک دستور تهیه یا مواد لازم برای تهیه یک غذا، “recipes” را در پانل سمت چپ انتخاب کنید تا بتوانید نتایج دستور تهیه را مشاهده کنید. ما در گروه آریا مونز حتی با جستجو یک غذای انگلیسی هم به نتیجه ای دست نیافتیم .

گوگل

 

جستجوی قیمت ها در یک محدوده

با جستجوی اقلامی که قیمت آنها در یک محدوده خاص است با گذاشتن زنجیره .. بین مقادیر، در محدوده بودجه خود خرج کنید. البته باز هم باید انگلیسی جستجو کنید و دقت داشته باشید که زنجیره گفته شده همان ..  (دونقط پشت سرهم می باشد). البته با زبان فارسی هم می توان چنین نتیجه ای را به دست آورد ولی هیچ ربطی به خود گوگل ندارد بلکه تنها به مطلب یا سایتی که به آن فرستاده می شوید مربوط است. برای دیدن این ویژگی می توانید عبارتی مانند:: Sony TV $300..$500 را جستجو کنید که لیست تلوزین های سونی که قیمتی بین 300 تا 500 دلار دارند را جستجو می کند.

 

تبدیل واحدهای اندازه‌گیری

هرنوع مقیاس را — مانند مایل به کیلومتر یا اونس به لیتر — با نوشتن عدد و واحد اندازه‌گیری تبدیل کنید. مثلا برای تبدیل مایل به کیلومتر کافی است عبارت روبه رو را جستجو کنید::   miles to km

گوگل

 

دریافت زمان

برای مشاهده زمان مکان‌های مختلف دنیا، عبارت time و نام شهر یا کشور را بنویسید. مثلا برای زمان تهران کافی است تایپ کنید::  time tehran

گوگل

 

تبدیل ارزها

با جستجوی [واحد پول 1] in [واحد پول 2]، نرخ​های تبدیل ارز کنونی را دریافت کنید. البته به نظر می رسد که این قابلیت برای ریال ایران کار نمی کند. اما نکته قابل ذکر این است که مثلا دلار آمریکا را با علامت usd که دو حرف us علامت اختصاری آمریکا و d  حرف نخست کلمه dollar است که اگر این قابلیت برای ریال هم فعال بود برای ریال ایران باید عبارت irr را می نوشتیم اما  با جستجوی عبارت usd in eur  می توانید این قابلیت را برای تبدیل دلار آمریکا را به یورو امتحان کنید. همچنین با نوشتن عبارت Currency در نوار جستجو از این امکان استفاده کنید.

گوگل

 

جستجوی وب به همه زبان‌ها

در هنگام جستجو، روی گزینه “سایر ابزارهای جستجو” در پانل سمت چپ صفحه نتایج کلیک کنید و سپس “صفحات خارجی ترجمه شده” را انتخاب کنید. این ویژگی بهترین زبانی را انتخاب می‌کند که با استفاده از آن می​توانید نتایجی را که به انگلیسی ترجمه شده‌اند جستجو کرده و ارائه دهید.

 

 بررسی آب و هوا

برای دریافت پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کنونی یک منطقه‌، weather و بدنبال آن یک کد پستی ایالات متحده یا نام یکی از شهرهای دنیا را تایپ کنید. برای دریافت وضعیت آب و هوای مکان فعلی خود، عبارت  weather  را به تنهایی وارد کنید. (ما کلمه weather را به تنهایی جستجو کردیم ولی به نتیجه ای نرسیدیم).  مثلا می توانید برای مشاهد آب و هوای یزد عبارت   yazd weather را جستجو کنید.

گوگل

 

دریافت نرخ‌های کنونی بازار سهام

با تایپ هر نماد سهام در کادر جستجو، نرخ​های کنونی بازار سهام را مشاهده خواهید کرد که به صورت زنده و مستقیم در نتایج جستجو به روز می​شوند. برای مشاهده یک تجزیه و تحلیل دقیق از بازار همراه با جزئیات، از Google Finance، روی پیوند موجود در صفحه نتایج کلیک کنید.

گوگل

 

بررسی امتیازات و برنامه‎های ورزشی

به سادگی و با نوشتن نام تیم یا لیگ در کادر جستجو، امتیازها و برنامه مسابقات تیم​های مورد علاقه خود در NBA، NFL،NHL و MLB را دریافت کنید.  مثلا برای دیدن جرئیات برنامه تیم بارسلونا عبارت fcb را جستجو کنید.

گوگل

 

ردیابی بسته​های خود

با نوشتن شماره ردیابی به صورت مستقیم در کادر جستجو، بسته​های UPS، FedEx یا USPS خود را ردیابی کنید. وضعیت انتقال بسته در نتایج به شما نشان داده می​شود.

 

تعاریف واژگان و عبارات

پیش آمده که حین خواندن متنی به زبان انگلیسی معنی واژه ای را ندانید؟ کافی است واژه مورد نظرتان را بعد از Define در نوار جستجو بنویسید تا درجا هم معنی آن را به شما بدهد و هم از تلفظ صحیح واژه مطلع شوید.جلوی کلمه بنویسید.  مثلا برای تعریف واژه aria عبارت define: aria را جستجو کنید.

گوگل

 

جستجو با جستجوی تصویری پیشرفته

از جستجوی تصویری پیشرفته برای یافتن اندازه دقیق، رنگ یا نوع عکس یا طراحی استفاده کنید. با استفاده از ابزارهای موجود در پانل سمت چپ، می​توانید جستجوی خود را فیلتر کنید تا فقط عکس​های دارای چهره، کلیپ هنری، عکس​هایی با وضوح بالا یا تصاویری را که فقط برای استفاده​های تجاری هستند فیلتر کنید.

گوگل

 

انجام محاسبات

هر معادله ریاضی را در کادر جستجو وارد کنید تا پاسخ را دریافت کنید.  مثلا جواب sin 35)^2 + cos (35) ^2)  

گوگل

 

 

هر موقع هم به یک ماشین حساب شسته رفته نیاز پیدا کردید کلمه calculator را بنویسید تا گوگل تقدیم شما کند.

 

گوگل

 

مکان‌یابی فعالیت​های زمین‌لرزه

در کادر جستجو عبارت earthquake را بنویسید تا نتایج شما را با توجه به اطلاعات تجزیه و تحلیل جغرافیایی ایالات متحده، زمان، مکان و قدرت زمین لرزه​های اخیر نشان دهد. ما جستجو کردیم ولی جواب نداد.

 

جستجو بر اساس موقعیت مکانی

یک کد پستی به انتهای هرکدام از جستجوهای مکان، مانند barbecue ribs وارد کنید و نتایجی را دریافت کنید که نزدیک‌ترین رستوران​‌های دارای کباب را همراه با شماره تلفن آنها، نقشه و حتی نظرات مربوط به آن نشان می​دهد. اگر کد پستی خود را وارد نکنید، ممکن است مکان​های نزدیک به شما را پیشنهاد شوند. و این ویژگی در ایران در دسترس نمی باشد.

گوگل

 

جستجوی موقعیت‌های مکانی بر اساس کد پستی و کد منطقه

آیا می​خواهید بدانید که یک کد پستی یا کد منطقه در کجا قرار دارد؟ کافی است آن را در کادر جستجو بنویسید.

 

خرید و مقایسه

از پیوند “Shopping” در نوار مشکی بالای صفحه در صفحه نتایج استفاده کرده و محصولات را خریداری کنید، همچنین می‌توانید قیمت‌های موجود در وب را مقایسه کنید.

گوگل

 

دریافت زمان طلوع/غروب خورشید به وقت محلی

برای مشاهده زمان دقیق طلوع و غروب خورشید در شهرهای سراسر ایالات متحده و جهان، عبارت sunrise یا sunset را قبل از نام شهر بنویسید.  برای مثال در مورد شهر تهران عبارت  sunset tehran  به کار می رود.

گوگل

 

دریافت زمان پخش فیلم​ها

نام یک فیلم یا فقط کلمه “movie” را جستجو کنید تا سینماهای نمایش‌دهنده و زمان​های پخش را در منطقه خود ببینید. االبته غیر از ایران.

گوگل

 

و در ضمن زمانی که شما کلمه movie را جستجو کردید یک کادر کوچک برای جستجوی شهر مورد نظرتان در نتایج گوگل نشان داده خواهد شد.

گوگل

 

خواندن کتاب‌های مربوط به دامنه عمومی

نوشتار کامل آثار عمومی مانند موبی دیک را به صورت رایگان و با انتخاب “books”  از نوار مشکی بالا صفحه نتایج جستجوی خود بخوانید.

 

تمرکز در یک محدوده خاص

برای مشخص کردن محدوده عددی خاص، .. و سپس فاصله و بعد اعداد محدوده موردنظر خود را تایپ کنید. به عنوان مثال اگر اتومبیلی با بیش از ۳۰۰ اسب بخار را جستجو می​کنید، اتومبیل‌های “300.. horsepower” را جستجو کنید. نمونه‌های دیگر عبارتند از: باتری “220.. V” یا “1.. RPM” یا “8000.. mAh”

 

بررسی برنامه‌ زمانی پروازها

برای دیدن برنامه زمانی‎ پروازها به یا از یک مکان خاص، نوع flights from  یا flights to و سپس شهر یا فرودگاه موردنظر خود را تایپ کنید. همچنین می‎توانید با to یا from موقعیت مکانی دیگری را اضافه کنید و برنامه‎های یک مسیر خاص را ببینید.

گوگل

 

 

مثلا پروازهای لندن به تهران با عبارت  flights to tehran from london جستجو می شوند.

گوگل

 

* اطلاعات مربوط به برنامه زمانی پروازها توسط OAG و QuickTrip از طریق Innovata ارائه می​شوند.

 

تحقیقات مربوط به وضعیت سلامت

برای دیدن اطلاعات مربوط به یک بیماری شایع یا علایم آن بیماری، آن را در کادر جستجو وارد کنید و ما ابتدای خلاصه‎ای از نظرات یک کارشناس را در اختیار شما قرار می‎دهد. می‎توانید روی آن کلیک کنید و کل مقاله را بخوانید. مثلا در مورد بیماری آسم عبارت asthma

 

بررسی زمان پروازها

اطلاعات مستقیم مربوط به ورود و خروج پروازها در ایالات متحده را تنها با جستجوی نام خطوط هوایی و شماره پرواز مشاهده کنید.

گوگل

 

دریافت اخبار جهان

هر موضوعی را که می‌خواهید جستجو کرده و سپس روی “اnews” در نوار مشکی بالا صفحه  کلیک کنید تا نتایج خبری را از منابع موجود در سرتاسر جهان دریافت کنید.

گوگل

 

جستجوی یک آدرس

برای یافتن هر مکانی بر روی نقشه، نام شهر یا کد پستی را همراه با کلمه map بنویسید تا نقشه​ آن مکان را مشاهده کنید. برای مشاهده یک نقشه در Google Maps، روی آن نقشه کلیک کنید.  نقشه تهران را با tehran  map  جستجو کنید.

گوگل

 

عبارات مشابه

با قرار دادن علامت ~ بلافاصله در مقابل واژه جستجو، نتایج دارای مترادف را نیز مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال با جستجوی کریسمس ~دستور تهیه دسر، نتایجی برای دسرها، همراه با شکلات، شیرینی و سایر خوراکی​ها نشان می​دهد.

 

جستجوی صوتی

برای جستجوی وب با استفاده از صحبت کردن، روی دکمه میکروفن در کادر جستجوی Google در صفحه اصلی خود کلیک کنید یا دکمه جستجو را در تلفن خود چند ثانیه پایین فشار دهید تا صفحه “speak now ” فعال شود. جستجوی صوتی برای Android از عملکردهای صوتی موجود در Android نسخه 2.2 (Froyo) و نسخه بالاتر پشتیبانی می​کند.

 

 

گوگل

 

بررسی اطلاعات عمومی

برای جستجوی واژه​های آماری مانند جمعیت (population) یا نرخ بیکاری(unemployment rate)، پس از آن نام یک استان، ایالت یا کشور را بنویسید تا اطلاعات فوری را درباره مکان انتخابی خود مستقیماً از اداره آمار ایالات متحده و آمار اداره کار دریافت کنید. از آن قسمت، می​توانید کلیک کرده و نسبت‌ها را در مکان​های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید.  مثلا برای جمعیت ایران عبارت  population iran  به کار میرود.

 

مسافت

هر گاه خواستید مسافت بین جایی که هستید تا مقصد مورد نظرتان را بدانید از ترکیب “مقصد” to “مبدا” from . در اینجا فاصله به کیلومتر و متوسط زمان مورد نیاز برای طی مسیر به صورت زمینی را می بینید. مثلا مسیر تهران یزد که با جستجوی عبارت from tehran to yazd

گوگل

 

معکوس شمار

یکی دیگر از این ابزارها معکوس شمار است. در خانه ورزش می کنید و می خواهید طبق زمان حرکات را انجام دهید؟ این شما و این معکوس شمار گوگل. در نوار جستجو بنویسید  minute timer 30 تا در صفحه باز شده ۳۰ دقیقه برای شما شمرده شود و در آخر هم زنگ پایان شمارش به صدا درآید. البته به جای minute  می توانید min و به جای second می توانید sec به کار ببرید.

گوگل

 

ترجمه

معادل عبارتی را در زبانی می خواهید؟ حتماً سری به گوگل بزنید. البته هنوز این ویژگی خیلی خوب زبان پارسی را پشتیبانی نمی کند و وقتی معادل یک جمله را بخواهید جواب درستی نمی گیرید. برای استفاده از این ویژگی عبارت مورد نظر خود را به انگلیسی بنویسید و در آخر زبان مورد نظرتان را وارد کنید: مثلاً how are you in persian البته راه مطمئن تری هم وجود دارد که از مثلا در مورد همین عبارت how are you  این چنین به کار می رود:    translate how are you to persian

 

 

دریافت اطلاعات تعاملی مالی

برای اینکه نتایج مالی تعاملی داشته باشید، از طریق دستگاه​های iPhone یا Android (نسخه 2.1 یا جدیدتر) به google.com بروید و نماد بازار بورس مورد نظر خود را جستجو کنید. یک نمودار تعاملی را بر روی یک کارت مشاهده می​کنید، می​توانید با ضربه زدن روی دکمه‎های موجود در زیر نمودار، نماها را به تاریخ دیگری جابجا کنید.

 

مشاهده اطلاعات دارو

نام یک داروی معمولی یا یک دارو با مارک خاص را جستجو کنید تا خلاصه و توصیف آن دارو را به شما نشان داده شود. همچنین می​توانید با کلیک بیشتر به اطلاعاتی درباره عوارض جانبی، مقدار استفاده و احتیاطهای لازم که از طرف مؤسسه​های ملی بهداشتی ارائه می​شوند، دسترسی داشته باشید.

 

Instant در تلفن همراه

Google Instant در تلفن همراه نه تنها پیش‌بینی​ها را نشان می​دهد بلکه با نمایش نتایج واقعی جستجو در حین نوشتن، جستجو را سریعتر می‌کند. نسخه بتا در اکثر تلفن​های iPhone و Android در ایالات متحده آمریکا قابل استفاده است. آن را امتحان کرده و در مرورگر تلفن خود به google.com بروید، روی پیوند “روشن کردن” Google Instant در پایین کادر جستجو کلیک کنید (اگر پیوند “روشن کردن” را مشاهده نمی​کنید، چند لحظه منتظر بمانید و سپس صفحه را بازخوانی کنید).

گوگل

 

جستجو با Goggles برای موبایل

آیا می​خواهید با استفاده از دوربین تلفن همراه خود بجای نوشتن کلمات، در اینترنت جستجو کنید؟ در Android، برنامه Google Goggles خود را باز کنید (در iPhone، برنامه جستجوی Google را باز کرده و Goggles را انتخاب کنید)، از موردی که می​خواهید جستجو کنید یک عکس کوچک بگیرید و منتظر نتایج باشید. نیازی به نوشتن نیست.

گوگل

 

استفاده از پیش‌نمایش سریع در تلفن همراه

پیش‌نمایش​های سریع Google در تلفن​های همراه برای دستگاه‌های Android (نسخه ۲.۲ و بالاتر) و iOS (نسخه ۴.۰ و بالاتر) به ۳۸ زبان موجود است. این برنامه همانند نسخه پیش‌نمایش‌های سریع ویژه دسک‌تاپ، به شما امکان می‌دهد نتایج جستجوی عکس‌های فوری صفحه وب را با مشاهده مقایسه کنید و به شما کمک می‌کند به سهولت و سرعت بیشتری نتیجه درست را انتخاب کنید.

گوگل

 

جستجو بر اساس موقعیت مکانی

اگر می​خواهید مکان​های سرو سوشی در مجاورت خود را پیدا کنید، با استفاده از گوشی تلفن هوشمند خود به Google.com بروید و بنویسید “sushi”. درصورت به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود با Google، کسب و کارهای نزدیک به مکان کنونی خود را دریافت خواهید کرد. اگر می​خواهید در مکان دیگری جستجو کنید، مکان را در عبارت جستجو مشخص کنید، مانند پیتزا در یوسف‌آباد.

گوگل

 

دریافت وضعیت آب و هوای تعاملی

برای مشاهده نتایج جدید جستجوی آب و هوا که به شما امکان می​دهد تا با نتایج به‌دست آمده بازی کنید، کافیست از طریق دستگاه iPhone یا Android خود به google.com بروید و آب و هوا را جستجو کنید.

گوگل

اشتراک گذاری

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.