امروز:8 اردیبهشت 1403

چگونه حساب یوتیوب خود را امن کنیم؟

چگونه حساب یوتیوب خود را امن کنیم؟ 8

در بسیاری از موارد ممکن است شما به یوتیوب سر زده و فیلمی را در زمینه ی علاقه ی خود ببینید اما  ایا واقعا این کار ایممن است ایا اطلاعات شما ذخیره نمی شود.جواب مثبت است .ذخیره می شود اما ما چگونه می توانیم تنظیمات انرا به نفع خودمان تغییر دهیم.با اریامونز همراه باشید.

چگونه حساب یوتیوب خود را امن کنیم؟

Privacy Settings

اگر تا کنون اکانتی در یوتیوب ساخته اید حتما به بخش مدیریت اکانت خود وارد شده اید.  عقل حکم می کند اولین چیزی که باید در تنظیمات حریم خصوصی بدان بپردازیم باید بخش Privacy Settings باشد. اگر وارد اکانت خود شده اید باید با محیطی شبیه این عکس روبرو شده باشید، آیا این عکس را به یاد دارید؟

chan1

اینجا تصمیم داریم اول به بخش Privacy بپردازیم و تنظیمات آن را برای حفظ حوزه اختصاصی خود انجام دهیم بنابراین بر روی عبارت Privacy که گزینه سوم است کلیک کنید. بعد از کلیک بر این گزینه وارد صفحه ای می شوید که دارای پنجره زیر است:

p2
در اینجا دو بخش مجزا با نام های Likes and Subscriptions و Search and Contacts رو برو می شوید. در بخش اول تمام اطلاعات مربوط به لایک کردن و اطلاعات اشتراکی شما مورد بازرسی قرار می گیرد بدین معنا که با دو گزینه ای که مشاهده می کنید می توانید تمام اطلاعات اشتراکی خود در یوتیوب و تمام لایک هایی که به ویدیو ها می زنید را با یک ” تیک” پنهان کنید! و اما در بخش دوم یعنی Search and Contacts می توانید به مخاطبین خود اجازه دهید که برای شما پیام ارسال نمایند یا اینکه اگر ایمیلتان را دارند کانال شما را جستجو کنند. حالا به بخش دوم تنظیمات حریم خصوصی می رویم :

Connected Accounts

بخش Connected Accounts هم یکی از بخش هایی است که می توان از طریق آن فعالیت های یوتیوبی خود را در فیسبوک و توییتر که شبکه هایی اجتماعی هستند مطرح کنید. برای دسترسی به این منو باید روی Connected Accounts دقیقا بالای دکمه privacy کلیک کنید تا پنجره زیر برایتان باز شود:

p3
در بخش اول قادر خواهید بود تنظیمات شبکه های اجتماعی خود را انجام دهید. برای این کار بر روی دکمه edit جلوی هر گزینه کلیک کرده و اطلاعات را وارد می کنید. زمانی که اطلاعاتتان به درستی وارد شد و احراز هویت شدید باید گزینه connect را مشاهده کنید ( چیزی شبیه وضعیت فیسبوک در عکس بالا) بعد از آن در بخش زیری یعنی Share your public activity to connected accounts به شما امکان داده می شود که فعالیت هایی که نوشته شده را در شبکه های خود انجام دهید. اگر دوست دارید فایل های آپلود شده خود در یوتیوب را در شبکه ها نیز به اشتراک گذارید این دکمه را کلیک کنید. تمام اطلاعات دیگر نیز به همین صورت است. اگر می خواهید کلیه کارهای یوتیوبی شما پنهان بماند این بخش را به هیچ عنوان تیک زنی نکنید. می توان گفت بخش شبکه های اجتماعی برای شرکت ها و خدماتی است که می خواهید از این طریق و از راه نمایش فیلم با مردم به اشتراک گذاشته و اطلاع رسانی کنید.

Channel Privacy

این بخش کمی حالت خصوصی تر دارد. اگر دارای کانال یوتیوبی باشید می توانید بر بالای صفحه Connected Accounts گزینه feed settings on your channel را پیدا کنید و تنظیمات کانال خود را انجام دهید.

p4p5

در این بخش هم می توانید همانند بخش قبلی گزینه هایی را انتخاب و فعالیت های کانال خود را در شبکه های مختلف به اشتراک گذارید اما برای حفظ حریم خصوصی بهتر است برای عدم بروز فعالیت های شخصی خود این بخش را غیر فعال کنید بنابراین تیک تمام گزینه های فعال را بردارید!

Check Your Channel

chan1

آخرین چیزی که در حفظ حریم خصوصی یوتیوب اهمیت دارد این است که جستجو کنید و ببینید که کانال شما به طور عمومی چگونه نمایش داده می شود. برای این کار کافیست بر روی  آواتار خود در بالا و سمت راست کلیک کنید و عبارت My Channel را انتخاب کنید.

chan2
بعد از اینکه صفحه بارگزاری شد می توانید در سمت راست و بالا گزینه View as Public را پیدا و کلیک کنید ( چیزی دقیقا شبیه عکس بالا) و بعد از آن نمای قابل مشاهده عمومی خود را مشاهده کنید. اگر احساس می کنید در این بخش هم چیزی هنوز از قلم افتاده می توانید در تنظیمات هر بخش آن را درست کنید.