امروز:9 فروردین 1403

سیری بهتر از کورتانا و Google now است

سیری اولین دستیار صوتی است که توسط اپل معرفی شد این دستیار صوتی چندی نگذشت که خود را با رقیب های جدی ای رو به رو دید. اما در بازار دستیاران صوتی کورتانا، Google now و siri کدام بهتر است. در زمانی که مایکروسافت کورتانا را معرفی می کرد یک ویدئویی منتشر کرد و کورتانا را هوشمند تر از سیری نشان میداد. اما جدیدترین تحقیقات که انجام گرفته و به زبان های مختلف  انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و چینی بوده نشان داده است که سیری بهتر از دو دستیار دیگر می باشد. با آریامونز همراه باشید.

در اخرین تحقیقات برای بررسی عملکرد دستیار های صوتی به انجام رسیده است از سه دستیار صوتی کورتانا، Google now و siri سوالاتی به زبان های متفاوت پرسیده شده است و هر کدام سریعتر و صحیح پاسخ داده است یک امتیاز مثبت برای آن در نظر گرفته می شده است. این بررسی در 4 زبان  انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و چینی انجام گرفته است.

در این تست از این سه دستیار صوتی 18 سوال در زبان های مختلف پرسیده شده است و به هر کدام امتیاز داده شده است. بخش از نمره دهی که در این تست در نظر گرفته شده است این گونه بوده که اگر در جواب سوال صفحه وب باز شود به این سه دستیار نیم نمره داده می شده است.

به هر حال همانطور که گفته شد سیری،دستیار صوتی اپل، از دو دستیار صوتی دیگر بهتر و دقیق تر عمل کرده است. در نتایج این بررسی این سه دستیار صوتی را در زبان انگلیسی تا حدودی برابر می داند البته تفاوت هایی کم نیز وجود دارد و سیری پیشتاز است. در زبان انگلیسی سیری با کسب 14.5 از 18 پیشتاز است و کورتانا با 12.5 در رده بعدی و Google now با 11.5 در رده بعدی قرار می گیرد.

در زبان ایتالیایی نیز سیری با اختلافی زیاد پیشتاز است و با کسب 14.5 از 18 مانند زبان انگلیسی خوب عمل کرد ولی دو دستیار دیگر با کسب امتیاز پایین دور از انتظار ظاهر شدند.امتیاز کورتانا و Google now به ترتیب 8.5 و 6 می باشد.

در آلمانی و چینی هم نتایج همانند بالا به دست امد.اما باید شاید در مورد نتایج سیری در زبان چینی کنجکاو باشید زیرا این زبان سخت ترین زبان دنیا است. باید بدانید که کوپرتیونیتی ها بای سیری خود این زبان را هم به خوبی تعریف کرده اند و امتیاز این بخش برای سیری 13.5  و برای رقبا کمی خنده دار به نظر می رسد. کورتانا با کسب نمره ی 5 و و Google now با کسب نمره 1.5 عملکردی بسیار فجیعی از خود به جای گذاشتند

این گونه است که باید گفت سیری بهترین و دقیق ترین دستیار صوتی در حال حاضر جهان است.

در سایر زبان ها، این سه دستیار صوتی عملکرد مشابهی را از خود به نمایش گذاشتند اما در زبان چینی که می توان گفت سخت ترینشان بود، سیری امتیاز بسیار خوب ۱۳٫۵ را کسب کرد و کورتانا و Google Now نیز به ترتیب با کسب نمره ۵ و ۱٫۵ بدترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند.

در مورد دقت نیز سیری دقتی در اندازه 76% را از خود نشان داد و بعد از آن Google now با دقتی در اندازه ی 46% و بعد از آن کورتانا با دقت 42 درصد قرار می گیرد.

اینگونه است که باید سیری را برترین دستیار صوتی در بین رقبا دانست.