امروز:10 فروردین 1403

مونز استریم: CHIP، ارزان ترین Mini PC با سیستم عامل لینوکس

صنعت ساخت گوشی های هوشمند، یک انقلاب بزرگ در زمینه کامپیوتری بود .چرا که هیچ وقت تصور ساخت چنین مینی کامپیوتر هایی که بتوان در همه جا آن ها را حمل کرد ،نمی شد. همچنین جدای از این ویژگی هایی که این گوشی ها به همراه داشتند ،ارزان قیمت تر نیز بودند که اخیرا نیز ورود مینی پی سی CHIP با قیمت 9 دلار ،به این موضوع جدیت بیشتری داده است. این مینی پی سی را کمپانی Next Thing تولید می کند.

CHIP یک Mini PC بر پایه لینوکس می باشد که قیمت آن با سایر محصولات مشابه، بسیار پایین بوده . از مشخصات فنی که در این محصول مشاهده می کنیم، پردازنده 1 گیگاهرتزی Allwinner R8 و پردازنده گرافیکی به نام Mali-400  همچنین 512 مگابایت رم به همراه 4 گیگابایت نیز حافظه فلش می باشد. پورت هایی که بر این محصول وجود دارد، پورت میکروفون و هدفون و پورت های USB می باشد. قرار شد تا لوازمی دیگر را در قالب یک قاب جداگانه به نام PocketCHIP عرضه کنند.

PocketCHIP نیز با قیمت 40 دلاری عرضه می شود و دارای یک نمایشگر 4.3 اینچی و یک کیبورد به همراه باتری 3هزار میلی آمپری است. البته با ساخت این محصول پیش بینی شده بود که بتواند 50 هزار دلار به فروش برسد اما با توجه به استقبال خوب از این محصول، توانست تا 2 میلیون دلار فروخته شود.این محصول اواخر 2015 عرضه خواهد شد.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.