امروز:10 اردیبهشت 1403

مونز استریم: معرفی هاوربورد اسلاید

لکسوس در جهت به تحقق پیوستن داستان های تخیلی ،دست به معرفی هاوربورد خود با نام اسلاید زده که از فناوری مغناطیسی بهره می برد. و این کمپانی اعلام کرده که موفق به تولید این محصول شده اما اطلاعات زیادی در دست نداریم و فقط یک ویدیو و چند تصویر در اختیارمان قرار گرفته که بر اساس اطلاعاتی که لکسوس منتشر کرده ؛ این دستگاه قادر است تا حرکاتش را بدون برخورد با سطح زمین انجام دهد و در حالت شناور قرار گیرد. از کارکرد این سیستم منتشر شده که در داخل بورد آن آهنرباهای بسیار قوی به کار رفته و نیتروژن مایع که برای خنک سازی آن ها به کار رفته است.

 

گمان می شود که این حرکت لکسوس فقط جنبه تبلیغاتی و به نوعی بازار یابی برای برند خود باشد اما دلایلی که برای معلق ماندن این دستگاه به ما ارائه داده ،کاملا از نظر قوانین فیزیکی درست هستند.فناوری مغناطیسی و معلق ماندن یک واقعیت فیزیکی می باشد که ژاپنی ها نیز در این فناوری خبره هستند.

نظیر این فناوری را ما در قطار های Maglev میبینیم که اغلب رکورد دار سرعت نیز می باشد. البته در صورت استفاده از این فناوری در هاوربرد ها، بایستی مسیری ویژه برای این دستگاه اختصاص یابد.

همچنین لکسوس در مورد تبلیغاتش و تصاویر منتشر شده اش می گوید که قرار نیست فعلا این محصول را به بازار عرضه کند و این تصاویر فقط مدل مفهومی از محصولش هستند اما قرار است چند هفته دیگر ،اسلاید در شهر بارسلونا تست شود.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.