امروز:15 اردیبهشت 1403

کامیون های نیمه خودکار مرسدس بنز

مرسدس

اگر شما تجربه رانندگی با کامیون های بزرگ را داشته باشید می دانید که در مسافت های طولانی هدایت این غول ها چقدر کسل کننده می شود، و می توانید تصور کنید که رانندگانی که هر روز باید این کار را انجام دهند تا چه اندازه از حرکت در جاده های خاموش و کسل کننده احساس ناخوشایندی دارند.

همین مسئله باعث شده است که مرسدس بنز یک طرح مفهومی از یک کامیون را برای سال2025 ارائه کند که در دل جاده می رود بدون اینکه حوصله کسی سر برود و رانندگان بتواند از زمان خود بهتر استفاده کنند، یک کامیون نیمه مستقل.

غولی چرخ دار که به رادارها و دوربین های استریو مجهز شده تا بتواند در مسیر خودش برود و خودش سرعتش را تنظیم کند تا وقت راننده را برای صحبت کردن با خانواده و یا انجام کارهای دیگرش خالی کند. این وسیله می تواند با دیگر وسایل نقلیه صحبت کند و به روان کردن ترافیک و بهتر کردن وضع رانندگی کمک کند، مثلا اگر ببیند یک آمبولانس با سرعت می آید از جاده خارج شود و به آمبولانس اجازه عبور دهد.

همانطور که گفتیم مرسدس تا یک دهه ی آینده، تصمیمی برای وارد کردن این ماشین به جاده ها ندارد. ولی می دانیم چیز دور از انتظاری نخواهد بود. البته باید بدانیم کامیون های وعده داده شده به اندازه ماشین های تمام اتوماتیک گوگل خودسر نیستند ولی این ماشین ها می توانند آینده ی خوبی را برای سیستم نقل و انتقال جاده ای رقم بزند و باعث شود که راننده کامیون ها دیگر مجبور نباشند بیشتر وقت خود را با چرخاندن فرمان بگذرانند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.