امروز:13 اردیبهشت 1403

دانلود اپلیکیشن های گوگل پلی توسط کامپیوتر شخصی

معضل اختلافات ایران با جهان غرب تنها محدود به مبادلات تجاری نیست و این مشکل دامن کاربران اینترنت ایران را هم گرفته است که یکی از بزرگترین مشکلات، عدم اجازه دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن های گوگل پلی و دسترسی به آنها برای دانلود می باشد، کاربران ایرانی برای دسترسی به این فروشگاه به شیوه‌های مختلفی روی می‌آورند، یکی از این شیوه‌ها دانلود غیرمستقیم اپلیکیشن‌ها با استفاده از بازارهای واسطی مثل ایران اپس، مای‌کت یا بازار است. اما مسلما این سایت‌ها یا سایت‌های دیگری که امکان دانلود اپلیکیشن‌ها با فرمت apk را می‌دهند، همه اپلیکیشن‌های «گوگل پلی» را ندارند.

ترفند دیگر این است که به نوعی وای فای با آی‌پی فرنگی گوشیمان را متصل کنیم، تا بتوانیم اپلیکیشن‌ها را دانلود کنیم، این کار هم «چنان که افتد و دانی»، همیشه آسان نیست!

شاید شما دنبال راهی بوده اید که وقتی پشت پی‌سی هستید، بتوانید اپ‌ها را به مانند یک نرم‌افزار روتین، دانلود و بعد وارد گوشی تان کنید یا به دوستانتان بدهید یا فرضا اگر وبلاگ‌نویس هستید، اپلیکشن را در اختیار خوانندگان خود قرار دهید.

در این پست شیوه‌ای نسبتا آسان برای دانلود اپلیکیشن از «گوگل پلی» را به شما آموزش می‌دهیم:

موارد مورد نیاز:

– یک اکانت جی میل Sync شده با ابزار اندرویدی

– مرورگر گوگل کروم آن هم روی کامپیوتر شخصیتان

– اپلیکیشن Device ID بر روی گجت مورد نظر که شما می توانید این برنامه را از Google Play و یا mediafire دانلود کنید.

– افزونه APK Downloader برای گوگل کروم که از صفحه مربوطه در سایت codekiem قابل دریافت می باشد.

اما برویم سراغ اصل مطلب

روش کار:

ابتدا توجه داشته باشید که این روش تنها با اپلیکیشن‌های رایگان سازگار است و حتی اگر توانایی خرید از گوگل پلی را داشته باشید، نمی‌توانید با این روش فایل apk را روی سیستم خود ذخیره کنید. پس به دنبال برنامه های رایگان باشید.

– روی آیکون گوگل کروم در کامپیوترتان راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

– در زبانه Shortcuts و در قسمت Target عبارت زیر را با یک فاصله از chrome.exe وارد کرده و OK کنید:

–ignore-certificate-errors –allow-running-insecure-content

 

– صفحه تنظیمات افزونه APK Downloader را باز کنید و اکانت جیمیل و Device ID دریافتی از گجتتان را وارد کنید . تنظیمات را ذخیره کنید.

– حال می توانید به صفحه اپلیکیشن مورد نظرتان در گوگل پلی بروید و از سمت راست نوار آدرس بر روی دکمه اندروید شکل کلیک کنید تا دانلود آغاز شود.

اشتراک گذاری

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.