امروز:8 اردیبهشت 1403

نکات مهم در کار با ورد

ورد نرم افزاری است که هر فردی به ان نیاز دارد .برای استفاده از ان ترفند هایی وجود دارد که با دانستن انها شما می توانید به سادگی و سربع با ورد کار کنید.این اموزش را هم با ما باشید.

کپی مطالب بدون لینک و حالت از صفحه های وب

هنگامی که قسمتی متن را از اینترنت کپی می کنید و در ورد قرار می دهید تمام فرمت متن (مانند اندازه، رنگ، سبک و …) حفظ می شود. راه ساده ای برای از بین بردن فرمت متن وجود دارد – متن را انتخاب کنید و سپسCtrl + Space را بزنید و متن شما به حالت بدون فرمت تبدیل خواهد شد.

انتخاب سریع متن

با سه بار کلیک کردن در هر نقطه از پاراگراف می توانید کل پاراگراف را در ورد انتخاب (Select) کنید. یا با نگه داشتن کلید CTRL و کلیک در هر کجای جمله، کل جمله انتخاب خواهد شد.

همچنین می توانید بلوک های مستطیلی از متن را انتخاب کنید و تنظیمات مورد نظرتان را برای آن بلوک اعمال کنید. کلیک ALT را نگه دارید و با کلیک کردن و کشیدن موس در صفحه، بلوک متن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 text-select

ادامه ی کار از اخرین مکان ویرایش شده

اگر در حال کار بر روی متنی طولانی هستید می توانید با زدن همزمان کلیدهای Shift + F5  سریع به نقاطی که اخیرا آن ها را ویرایش کرده اید بروید. همچنین اگر فایل جدیدی را در ورد باز کردید زدن همان Shift + F5 شما را به آخرین نقطه ای که در زمان بسته شدن فایل در حال ویرایش بود، می برد.

 در هر کجای صفحه بنویسید

 متن را در هر مکان که دوست دارید بنویسید؟ تنها لازم است هر کجا که دوست دارید متن بنویسید دوبار کلیک کنید و متن مورد نظرتان را بنویسید.

 write-everywhere

 متن را بدون کپی و چسباندن جابجا کنید

اکثر مردم از گزینه های Cut و Paste برای جابجا کردن متن از یک نقطه به نقطه دیگری در ورد استفاده می کنند. اما راه دیگری نیز وجود دارد. متن را انخاب کنید و کلید F2 را بزنید، سپس مکان نما (Cursor) را به نطقه ای که می خواهید متن در آن جا قرار بگیرد برده و دکمه Enter را بزنید.

 متن آزمایشی قرار دهید

بعضی وقت ها در حال طراحی مقاله ای هستیم که در حال حاضر متن کامل آن را در دسترس نداریم و می خواهیم بر روی ساختار کلی آن کار کنیم. در این مواقع همیشه بهتر است که متنی وجود داشته باشد تا بتوان به صورت آزمایشی (و تا زمان آماده شدن متن اصلی) تنظیمات را بر روی آن اجرا کرد.

ورد امکانی برای ایجاد کردن متن آزمایشی در خود دارد. کافی است که =rand(p,l) را در آن تایپ کرده و بجای Pتعداد پاراگرافی که به آن نیاز دارید و بجای L تعداد خطوط در هر پاراگراف را قرار دهید و کلید Enter را بزنید. ورد به همان تعداد خط و پاراگراف برای شما ایجاد می کند تا بتوانید تنظیماتتان را بر آن آزمایش کنید.

 Sample-Text

 ماشین حساب مخفی در ورد

در نسخه ورد یک ماشین حساب مخفی وجود دارد که از پس تمام اعمال جبری معمول بر می آید. شما می توانید معادله ریاضی را در متن خود بنویسید، آن را انتخاب کنید و سپس دکمه Calculator را از نوار ابزار برنامه بزنید تا جواب معادله شما در قسمت پایینی نرم افزار نمایش داده شود.

به Word Options بروید، Quick Access Toolbar را انتخاب کنید، از نواری که وجود دارد All Commands را انتخاب کنید و Calculate Command را به نوار ابزار خودتان اضافه کنید.