امروز:31 فروردین 1403

تهیه فایل پشتیبان از چینش کاشی های ویندوز8

اگر شما از کاربران ویندوز8 باشید حتما با صفحه شروع آن که به نام مترو معروف شده است آشنا هستید که مایکروسافت آن را رابط کاربری مدرن نامیده است. حتما شما بسته به نیازهایتان و زیبایی کاشی ها آن ها را به صورت خاصی چیده اید و شاید برای اینکه آن ها را به این صورت دربیارید ساعت ها وقت گذاشته اید، اما همه این زحمت های شما با عوض کردن ویندوزتان از بین خواهد رفت و دوباره باید برای دست یافتن به آرایش قبلی چندین ساعت وقت بگذارید، اما در این مطلب قصد داریم نحوه گرفتن یک فایل پشتیبان از چینش کاشی هایتان در ویندوز8 را به شما آموزش دهیم.

 

برای تهیه فایل پشتیبان از تنظیمات چینش Start Screen، مراحل ذیل را دنبال نمایید:

1-  پنجره Run را با فشردن همزمان کلیدهای ویندوز و R، باز کنید.

2- عبارت کادر زیر را در پنجره Run وارد نموده و اجرا کنید تا پنجره Windows Explorer، مکان مربوط به پوشه نگه‌داری فایل‌های چینش صفحه‌ی شروع را به نمایش بگذارد.

%LocalAppData%\Microsoft\Windows

مترو

3- فایل‌های “appsFolder.itemdata-ms” و “appsfolder.itemdata-ms.bak” را به پوشه مورد نظر خود برای نگهداری از آنها، انتقال دهید.
اگر به هر دلیل شما نیاز به بازگردانی این تنظیمات داشتید، این فایل‌ها را مجدد در مکان اصلی‌شان کپی کرده و آنها را جایگزین فایل‌های موجود کنید. به همین راحتی. از این به بعد اگر یکی از دوستانتان چینش آیتم‌های موجود در صفحه شروع ویندوز 8 شما را عمداً یا سهواً تغییر داد، می‌توانید آرامش خود را حفظ کرده و در کمتر از چند دقیقه آن را به حالت سابقش بازگردانید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.