امروز:8 اردیبهشت 1403

پنهان کردن فایل در مک

پنهان کردن فایل ها خیلی از مواقع مورد نیاز است .از جمله فایل های شخصی و … .این کار در ویندوز به روش های مختلفی انجام می شود که ما در مطالب قبل اموزش دادیم.این جا برای مک اموزشی را اماده کرده ایم.

 

در سیستم عامل Mac برای مخفی کردن یک فایل/فولدر کافیست به اول نام آن یک نقطه(.) اضافه کنیم. اما این کار را با استفاده از برنامه ی Terminal باید انجام داد زیرا مک اجازه ی ساخت فایلی که با نقطه شروع شده را به صورت مستقیم نمی دهد.

برای این کار برنامه Terminal را باز کنید و دستور زیر را وارد کنید:

mv /Path/To/Folder/You/Want/To/Hide/folder-name /Path/To/Folder/You/Want/To/Hide/.folder-name

با استفاده از دستور mv دو کار میتوان انجام داد:

۱. فایل/فولدر را جابه جا کرد

۲. نام فایل/ فولدر را عوض کرد

البته یک کار دیگر هم با استفاده از این دستور میشود انجام داد بدین ترتیب که ترکیب دو کار بالاست؛ یعنی به طور هم زمان نام و جای فایل را عوض کرد. ما با استفاده از کاربرد تغییر اسم این دستور و اضافه کردن یک نقطه به اول اسم فایل/فولدر میتوانیم فایل مورد نظر را مخفی(Hidden) کنیم.

پس اول دستور mv را مینویسیم، سپس با یک فاصله(Space) آدرس فایل مورد نظر را مینویسیم و دوباره یک فاصله میدهیم سپس دوباره همان آدرس را وارد میکنیم با این تفاوت که اول اسم فایل یا فولدر موردنظر یک نقطه اضافه میکنیم.
access-hidden-folders-mac
برای نمایش فایل مخفی(هیدن) شده مورد نظر کافیست در Finder به منوی GO-در بالای صفحه- بروید و روی Go to Folder… کلیک کنید، آدرس فایل Hidden شده را همراه با نقطه اولش بنویسید و دکمه Go را فشار دهید تا Folder مورد نظر باز شود-از کلیدهای میانبر shift + command + G برای باز شدن صفحه آدرس دهی در Finder میتوانید استفاده کنید