امروز:28 اردیبهشت 1403

ردیابی ایمیل و جلوگیری از ردیابی شدن(دلوری ایمیل)

ردیابی ایمیل و جلوگیری از ردیابی شدن(دلوری ایمیل) 4

در طول روز ایمیل های زیادی به افزاد مهمی می دهیم ایمیل های کاری درسی و… که باید بدانیم ایا رسیده و فرد مقابل ان را خوانده است یا نه  برای این کار سرویس های زیادی وحود دارد یکی از آن ها Banana tag  است که به راحتی امار را در اختیار شما قرار می دهد.در این اموزش چگونگی استفاده ار این سرویس و چگونگی جلوگیری از ردیابی شدن را در اختیار شما می گذاریم.

Bananatag برای سرویس‌های ایمیلی Gmail و Outlook طراحی شده اما با سرویس‌های دیگر نیز با محدودیت‌هایی کار می‌کند. (مثلاً این‌که باید حتماً برای وارد کردن ایمیل مخاطب از بخش To و نه CC و BCC استفاده کنید) افزونه‌های این سرویس با مرورگرهای محبوب فایرفاکس و گوگل کروم سازگارند و بدون تغییر در تجربه ایمیلیتان چند دکمه به سرویس‌های جی‌میل و اوت‌لوک اضافه می‌کنند.

ردیابی ایمیل

ابتدا  افزونه آن را دانلود کنید.

دانلود افزونه از کروم استور

برای نصب افزونه کروم در ایران از از این اموزش استفاده کنید.

بعد از نصب افزونه وارد جیمیل شوید.مانند شکل زیر بر روی update extension کلیک کنید.

و بعد از ام بر روی allow کلیک کنید.با موفقیت ابن افزونه نصب شد و میتوانید از ان استفاده کنید.

Untitled-8

برای ردیابی ایمیل شما در قسمت ارسال ایمیل در پایین ان track Email را می بینید با کلیک بر روی ام می توانید ایمیل را ردیابی کنید.

Untitled-6

برای تنظیمات بر روی change default کنار track email کلیک کنید.

Untitled-7

که در تنظیمات می توان حالت پیشفرض را مشخص کرد.

گزینه ی crm هم برای بایگانی کردن ایمیل در فضا های ابری است که لارم نیست از ان استفاده کنید.

به همبن راحتی توانستید از این افزونه استفاده کنید.

Bananatag-Dashboard

چگونه خودمان ردیابی نشویم؟

بعضی اوقات وقتی ایمیل رسیده را باز کنید با عبارت Display Images below برای نمایش تصاویر مواجه می‌شوید که اگر روی آن کلیک نکنید طبعاً آن تصویر ۱در۱ پیکسلی نیز نمایش داده نخواهد شد و Bananatag و یا سرویس‌های مشابه و به دنبال آن اسپمر احتمالی از خوانده شدن ایمیل مطلع نخواهند شد. البته همیشه هم این روش جوابگو نیست؛ چرا که بعضی اوقات این تصویر به صورت خودکار با باز کردن ایمیل نمایش داده خواهد شد و یا لازم است تصاویر دیگر موجود در ایمیل را مشاهده کنید. اما وقتی در متن ایمیل اشاره‌ای به تصویر خاصی نشده است بهتر است روی این عبارت کلیک نکنید.

Do-not-click-this

اگر لینکی در مطلب بود ابتدا مانند سکل چک کنید که لینک همانند شکل زیر نباشد اگر بود شما ردیابی می شوید و اگر برایتان مهم نیس روی ان کلیک کنید.

Fake-hyperlinks

Bananatag یک سرویس بسیار مفید برای استفاده‌های شخصی و تجاری است؛ این سرویس اجازه ردیابی ۵ ایمیل روزانه را به صورت رایگان می‌دهد و در صورت تمایل برای حذف این محدودیت باید ماهانه مبلغ ۵ دلار بپردازید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت Bananatag  مراجعه کنید.