امروز:14 اردیبهشت 1403

چگونه رمز قوی داشته باشیم؟

چگونه رمز قوی داشته باشیم؟ 4

رمز قوی یک کلمه ای است که هر کس نیاز به ان را بار ها و بار ها احساس کرده و روز به روز نیاز به ان را بیشتر درک می کند. در دنیای امروز که همه ی کار ها اینترنتی شده و همه می توانند به سادگی به جای شما کار هایی را به نام شما انجام دهند وظیفه ی شماست که تا جای ممکن از این کار جلوگیری کنید اما چگونه!مهمترین نکته یاداوری ان است …ما راهکار هایی عملی را در زمینه رمز گذاری حساب ها را در اختیار شما بگذاریم.این اموزش توسط شرکت اینتل ارائه شده که بسیار دقیق و مناسب است پس ان را از دست ندهید.

 

F1377887317

 قدم اول: یک رمز قوی درست کنید.

آناتومی یک رمز قوی را در تصویر بالا می بینید، اما اگر بخواهیم موارد را تک تک توضیح دهیم، عبارت هستند از:

• حروف بزرگ انگلیسی: استفاده از حروف انگلیسی در حالت بزرگ، بیش از آنچه تصورش را بکنید زمان لازم برای شکستن یک رمز عبور را افزایش می دهد.
• اسپیس بار: امروزه بسیاری از سایت ها به شما امکان استفاده از Space Bar در رمزهای عبور را می دهند. اگر می توانید، از آن استفاده کنید، و در غیر این صورت از خط تیره (-) برای جدا کردن کلمات بهره بگیرید.
• اعداد: در جاهایی که استفاده از اعداد منطقی است، آنها را به کار بگیرید، چون اگر یک ترتیب درست را در نظر نگیرید، به یاد آوردن آنها در استفاده های بعدی مشکل خواهد بود.
• حروف کوچک انگلیسی: در نوشتار انگلیسی وقتی یک اسم یا نام کشوری را می نویسیم، حرف اول باید بزرگ باشد ولی حرف های بعدی کوچک. از اثر گذاری همین ترفند کوچک بر قوت رمز عبورتان، غافلگیر خواهید شد.
• علایم: بهترین جا برای استفاده از علایم، انتهای رمزها است. بنابراین در صورت استفاده از آنها حتما سعی کنید یک علامت مهجور که کمتر کسی به آن توجه می کند را انتخاب کنید.
• طول رمز: قوی بودن رمز، بیشتر با طولانی بودن آن در ارتباط است، نه با پیچیده بودنش! به جای یک رمز 8 تا 10 حرفی که از کلمات بی معنی تشکیل شده، از رمزی طولانی متشکل از چند کلمه، با ساختاری که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

E1377887421

قدم  دوم: از چند رمز استفاده کنید.

با فرض رعایت تمام نکات بالا، اگر یک رمز را برای تمام حساب های خود به کار ببرید، معنای اش این است که هر چقدر هم آن رمز قوی باشد، ولی با شکسته شدنش تمام هویت آنلاین شما به خطر خواهد افتاد و نه فقط آن، بلکه با شکستنش، رمز حساب های بانکی تان هم به دست سارقان می افتد.

سعی کنید هرگز یک رمز را برای حساب های مختلف به کار نبرید و اگر در مهاجرت از یک رمز به رمز دیگر دچار مشکل می شوید، لااقل از این حقه موثر استفاده کنید:

 

یک رمز برای شبکه های اجتماعی، یک رمز برای حساب های بانکی، و یک رمز برای ایمیل.

 

به این شکل با از دست رفتن یکی از رمزها، به یک باره با مشکلات متعدد در هر سه حوزه روبرو نمی شوید.

 

U1377887483

  قدم  سوم: رمز واحد را برای هر حساب شخصی سازی کنید.

تصور کنید که ساختار کلی رمز شما برای حضور در شبکه های اجتماعی این باشد: !My 1st Password

اما برای اینکه امنیت خودتان را بالا ببرید، یک حقه کوچک بزنید و آن این باشد که به انتهای همین رمز برای حساب توییتر خود،  Twitr : را اضافه کنید. یا به انتهای رمز فیسبوک  Fb : را و به انتهای رمز ردیت  Redd : را. در این صورت باز هم در عین رعایت سادگی، رمز های خود را تقویت کرده اید.

در اخر برای اینکه بفهمید به خوبی یک رمز خوب انتخاب خواهید کرد  به این صفحه از سایت اینتل مراجع کنید،و رمزی بزنیدبعد از محاسبه به شما می گوید چند سال زمان نیاز است که رمز شما هک شود.