امروز:4 اردیبهشت 1403

اجرای یک وبسایت به عنوان برنامه ios و اضافه کردن نقشه گوگل به ایفون

اجرای یک وبسایت به عنوان برنامه ios و اضافه کردن نقشه گوگل به ایفون

یکی از قابلیت های مرورگر سافاری در iOS ، امکان ایجاد میانبر برای وب‌سایت ها است. این میانبر درست مانند یک اپلیکیشن در بین سایر برنامه های شما قرار می‌گیرد و هرگاه که آن را لمس کنید، مرورگر سافاری باز شده و آن وبسایت اجرا می‌شود. اکنون به کمک این قابلیت شما می‌توانید نسخه تحت‌ وب نقشه گوگل را مانند یک اپلیکیشن در دستگاه نگه دارید.

Apple-shrotut-Google-and-Nokia-Maps

برای این منظور ابتدا آدرس سایت مورد نظر خود را در سافاری وارد نمایید (مثلا برای استفاده از گوگل مپ و نقشه های ان:: آدرس نسخه تحت وب نقشه گوگل :‌ maps.google.com ) . در مرحله بعد علامتی که درست در وسط و پایین صفحه قرار دارد را لمس کنید و در بین گزینه های باز شده Add to Home Screen را انتخاب کنید. اکنون تنها کافیست تا اسم میانبر خود را وارد نموده و دکمه Add در بالای صفحه را فشار دهید. همانطور که مشاهده می‌کنید وب‌سایت در بین اپلیکیشن های شما قرار گرفته است. از این به بعد هرگاه آیکون این وبسایت را لمس کنید، سافاری اجرا شده و سایت برای شما باز می‌شود.

اما اگر استفاده از مرورگر کروم را به سافاری ترجیح می‌دهید، پس ساخت میان‌بر توسط سافاری، باید کروم را به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود انتخاب نمایید. برای اینکار نیاز به جیل‌بریک کردن دستگاه خود دارید. پس از جیل‌بریک کردن باید افزونه Browser Changer را بر روی دستگاه خود نصب نمایید، این افزونه از طریق منبع BigBoss داخل Cydia قابل دریافت است.