امروز:31 فروردین 1403

چگونه نسخه پیش نمایش ویندوز 8.1 را به نسخه نهایی آپدیت کنیم؟

چگونه نسخه پیش نمایش ویندوز 8.1 را به نسخه نهایی آپدیت کنیم؟ 4

اگر شما از آن دسته افرادی بوده اید که نتوانستید جلوی کنجکاویتان برای امتحان کردن ویندوز 8.1 را بگیرید حتما قبلا نسخه preview ویندوز8.1 را که به صورت رایگان عرضه شده بود دانلود کرده اید و الان با ارائه نسخه نهایی ویندوز 8.1 می خواهید از نسخه preview  به نسخه نهایی مهاجرت کنید.

قبل از توضیح باید بگوییم که نسخه پیش نمایش ویندوز8.1 دیگر برای دانلود در سایت مایکروسافت وجود ندارد و شما باید نسخه نهایی ویندوز 8.1  و یا ویندوز  8.1RT را تا قبل از ژانویه 2014 که لایسنس نسخه پیش نمایش ویندوز تمام می شود نصب کنید. اگر شما از نسخه پیش نمایش استفاده می کنید بهتر است که قبل از وقفه در استفاده از سیستم تان در اسرع وقت این نسخه را بروزرسانی کنید.

بروزرسانی به ویندوز 8.1 یا 8.1RT

نکته: مایکروسافت در حال بررسی وضعیت افرادی که دستگاه های ویندوز RT یشان را به ویندوز 8.1RT بروزرسانی کردند، هست. بنابر این به صورت موقت فایل آپدیت ویندوز 8.1RT را از فروشگاه ویندوز حذف کرده است.

ویندوز8.1

 مایکروسافت امکان نصب نسخه پیش نمایش ویندوز 8.1 را به دو صورت در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار داده بود که بسته به اینکه شما جزو کدام دسته باشید باید اقدام به بروزرسانی به نسخه نهایی کنید.

1) شما از آن دسته افرادی هستید که نسخه پیش نمایش ویندوز 8.1 را از فروشگاه ویندوز نصب کرده اید:

شما نی توانید فایل بروزرسانی را به صورت رایگان از فروشگاه ویندوز دانلود کنید. فایل های شخصی شما از بین نخواهند رفت ولی اپلیکیشن هایی را که از فروشگاه ویندوز نصب کرده اید را باید دوباره نصب کنید و البته چک کنید که نسخه نصب نشده برنامه هایی که از فروشگاه ویندوز دریافت نکرده اید ولی به آن ها نیاز دارید، را داشته باشید.

1- بر روی کاشی Store  در محیط مترو کلیک کنید تا وارد فروشگاه ویندوز شوید. انجام این کار برای بار اول این اجازه را به شما می دهد که فرآبند نصب برنامه ها ببینید.

2- بعد از ورود به فروشگاه ویندوز، به صفحه دانلود ویندوز 8.1 از فروشگاه ویندوز بروید.( همچنین شما می توانید عبارت ms-windows-store:WindowsUpgrade را در نوار جستجوی مرورگرتان وارد کنید تا به همین صفحه ارجاع داده شوید).

نکته: قبل از بروز رسانی، مطمئن شوید که از قسمت Windows Update در کنترل پنل تمامی آپدیت های موجود را نصب کرده اید. (برای این کار این مطلب را بخوانید).

برای چک کردن مراحل نصب به قسمت Installs in Windows Store در فروشگاه ویندوز بروید.

ویندوز8.1

2) شما از آن دسته افرادی هستید که نسخه پیش نمایش ویندوز 8.1 را به وسیله فایل iso و از طریق یک cd بوتیبل نصب کرده اید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نسخه پیش نمایش ویندوز 8.1 را به وسیله فایل iso ای که به وسیله خود مایکروسافت ارائه شد نصب کرده اید، شما می توانید از طریق فروشگاه ویندوز، نسخه پیش نمایشتان را به نسخه نهایی بروزرسانی کنید ولی این ویندوز روی سیستم شما اکتیو نمی شود تا شما یک کد رجستر و یا لایسنس قانونی ویندوز 8.1 را خریداری کنید. . البته شما می توانید یDVD   اورجینال ویندوز  را خریداری کنید.

و اگر شما نمی خواهید که یک ویندوز8.1 را خریداری کنید شما باید سیستمتان را به آخرین سیستم عاملی که قبل از ویندوز 8.1 داشته اید بازگردانید.( برای این کار به این صقحه مراجعه کنید.)

همچنین شما می  توانید آموزش های زیر را در آریامونز دنبال کنید:

مهاجرت از ویندوز ۸ به ویندوز ۸٫۱

۵ نکته که قبل از نصب windows 8.1 لازم است بدانید

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.