امروز:12 اردیبهشت 1403

تغییر نام کاربری در ویندوز 8

ایجاد یک شورتکات برای دسترسی به PC setting 1

در ویندوز ۸ برخلاف نسخه های قبلی عوض کردن نام اکانت کمی با مشکل مواجه هست و با روش معمولی و کنترل پنل به طور کلی نام اکانت عوض نمی شود و یا پوشه نام کاربری قبلی همچنان باقی می ماند و … که در ادامه این آموزش شما می توانید در دو مرحله بطور کلی بدون هیچ نرم افزاری نام اکانت خود را در ویندوز ۸ عوض کنید.

مرحله اول) تغییرنام اکانت بطور کلی

برای این کار ابتدا به Run بروید ؛ برای راحتی دکمه ویندوز و R را روی کیبورد فشار دهید و عبارت netplwiz را همانند تصویر زیر اجرا کنید :

اجرای فرمان netplwiz در Run

اجرای فرمان netplwiz در Run

 

در پنجره باز شده همانند تصویر زیر بر روی نام کاربری خود بصورت انتخاب شده (Select) گزینه Properties را بزنید :

 

در صفحه باز شده نام اکانت را در هر دو فیلد اول عوض کرده و اوکی کنید و با یک بار ریستارت کردن ویندوز نام اکانت عوض می شود.

 

اما این پایان کار نیست.برای این که پوشه های کاربری شما هم تغییر نام دهند باید تغییرات اندکی در رجیستری ایجاد کنید. اول یک Restore Point از سیستم تهیه کنید تا در صورت اشکال سیستم را به حالت اول بازگردانید.به مسیر زیر در رجیستری بروید.

در بخش run این دفعه این واژه را تایپ کنید.”regedit”

و مسیر زیر را دنبال کنید.

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindows NTCurrentVersionProfileList

در پوشه ی ProfileList چند زیر پوشه وجود دارد.هر کدام از این زیر پوشه ها که با نام S-1-5 شروع می شود را باز کنید و در آن ها به دنبال مقدار ProfileImagePath باشید.سپس با دوبار کلیک بر روی آن نام جدید کاربری خود را جایگزین نام قدیمی کنید.

تغییر نام کاربردی در ویندوز 8

سیستم را یکبار راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.