امروز:16 اردیبهشت 1403

ادامه آموزش کامل sky drive

ادامه آموزش کامل sky drive 24

در حال حاضر سرویس های فضای تحت وب ” Cloud ” بسیار فراگیر شده است و ذخیره سازی ابری در حال جایگزین شدن با شیوه های سنتی و قدیمی است و اکنون چندین سرویس و سایت مطرح مانند Dropbox، Google Drive و SkyDrive در این راه پیش قدم هستند.

منظور از سرویس های کلود اینست که یک فضا برای آپلود و دانلود اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می گیرد که مانند یک هارد کوچک عمل کرده و موجب دسترسی به صورت آنلاین و همیشگی و بدون جابه جایی یا پاک شدن را به کاربر می دهند.

همچنین این سرویس های ابری یا کلود ، اپلیکیشن هایی برای ویندوز و مک و اندروید و ios طراحی و در اختیار کاربران قرار می دهند که از طریق این App ها می توان از طریق رایانه و موبایل و تبلت ها به اطلاعات آپلود شده در سرویس های کلود خود دسترسی داشت.

یکی از سرویس های خوب و عالی برای ذخیره سازی اطلاعات ، سرویس رایگان مبتنی بر Cloud مایکروسافت است که کاربران می توانند از سرویس 7 گیگ فضای رایگان آن برای آپلود فایل ها و تصاویر و فیلم های خود استفاده کرده و حتی آنها را به اشتراک بگذارند.

بنابر این امروز به بررسی و آموزش ایجاد یک حساب کاربری در سرویس Skydrive پرداخته ایم که امیدوارم راهگشای انتخاب یک سرویس مناسب برای آپلود فایل هایتان باشد.

برای استفاده از سرویس اسکای درایو نیاز دارید که یک حساب کاربری در Msn , Hotmail, Windows Live داشته باشید و در آنها عضو باشید. پس ابتدا در هر یک از این سایت ها که می خواهید عضو شده و با آن اکانت به داخل اسکای درایو خود لوگین کنید. مثلا من اکانت در Hotmail ساخته ام .

قابلیت ها و ویژگی های Skydrive :

1- فضای 7 گیگابایتی رایگان برای ذخیره سازی اطلاعات و قابل ارتقا تا 25 گیگابایت

2- استفاده از این سرویس بر روی ویندوز ، مک ، آیپد و تلفن های همراه

3- اشتراک گذاری راحت و ساده فایل ها با کاربران و دوستان خود

4 – استفاده از نرم افزار Skydrive با بر روی دسکتاپ رایانه

5- حداکثر 2 گیگ حجم قابل آپلود فایل ها درون آن

6- دسترسی راحت و مدیریت فایل ها از هر مکان و از هر طریقی

7- کارایی بالا مثل انتقال ، کپی ، حذف ، تغییر نام فایل ها و پوشه ها

8- پشتیبانی از اکثر فایل های صوتی و تصویری

قیمت پلن های پولی :

کاربرانی که مایلند 20 گیگابایت فضای بیشتر در اختیار داشته باشند، باید سالانه 10 دلار پرداخت کنند و به همین ترتیب برای 5 گیگابایت 25 دلار در سال و برای 100 گیگابایت 50 دلار در سال از کاربران دریافت خواهد شد.

skydrive-1

لوگین به سایت :

بعد از ساخت اکانت در یکی از سرویس های مایکروسافت به آدرس Skydrive.com بروید و ID و یوزر و پسورد سرویسی که در آن ثبت نام کردید را در کادرهای مربوطه وارد کنید.

بعد از لوگین با صفحه ای مانند تصویر زیر روبرو می شوید.

skydrive-3

ساختن پوشه و آپلود فایل:

برای ساختن یک پوشه خالی و قرار دادن فایل های مختلف در آن ، باید در صفحه باز شده روی گزینه Documents کلیک کرده و در کادر لود شده ، در بالای کادر ها گزینه New Folder را بزنید و یک نام برای پوشه و فولدر خود انتخاب کنید.

skydrive-4

برای آپلود فایل در پوشه ها کافیست که ابتدا پوشه مورد نظر را کلیک کرده و وارد فولدر شوید . سپس از بالای صفحه روی گزینه Add Files کلیک کرده و فایل صوتی یا متنی و تصویری خود را از رایانه خود در آن آپلود کنید.

skydrive-5

هنگام آپلود هم یک کادر در پایین صفحه باز شده و روند آپلود فایل را به شما اطلاع می دهد.

skydrive-6

با کلیک روی گزینه Files در سمت چپ ، می توانید تمام پوشه ها و فایل های اپلود شده خود را در یک صفحه مشاهده و استفاده کنید.

skydrive-7

هنگامی هم که یک پوشه را تیک زده و انتخاب کنید ، در سمت راست صفحه یک پنل کاربردی از گزینه های مختلف مانند حذف ، تغییر نام ، انتقال و اشتراک گذاری را به راحتی در دسترس خواهید داشت.

skydrive-8

و وقتی هم بخواهید یک فایل متنی یا تصویری را دانلود یا اشتراک گذاری کنید ، می توانید روی فایل مورد نظر کلیک کرده و از پنل سمت راست گزینه های متعدد این کار را مشاهده و استفاده کنید.

skydrive-9

اشتراک گذاری پوشه ها و فایل ها :

برای اشتراک گذاری فایل های خود کافیست که پوشه یا فایل مورد نظر را انتخاب و در پنل سمت راست روی گزینه Share کلیک کنید. یک کادر باز شده و می توانید فایل های خود را به ایمیل دوستان یا خودتان و یا به اکانت فیس بوک ، توییتر ، لینکدین ارسال کنید.

skydrive-10

با کلیک بر روی گزینه Get A Link در کادر باز شده هم می توانید لینک های فایل ها و پوشه ها را به راحتی مشاهده و کپی کنید و در اختیار دوستان خود قرار دهید.

skydrive-11

ایجاد فایل های متنی :

شما در این سرویس می توانید فایل های Word,Excel,Powerpoint را بسازید و یا فایل های مورد نظر را در آن باز کرده و ویرایش کنید. برای این عمل کافیست که روی گزینه های مربوطه در بالای صفحه کلیک کنید و بعد یک نام برای فایلتان انتخاب کرده و به ویرایشگرهای مورد نظرتان هدایت شوید و حالا است که می توان فایل های متنی و محاسباتی را در آنها به راحتی ساخت و حتی ویرایش کرد.

skydrive-12

این ویرایشگرها دقیقا مانند ویرایشگرهایی است که در رایانه خود استفاده می کنید و طرز کار آنها همان شکل است.

skydrive-13

دانلود و نصب برنامه SkyDrive روی دسکتاپ رایانه :

برای استفاده از این سرویس خوب بر روی ویندوز می توان از برنامه SkyDrive Client استفاده کرد که بر روی اکثر نسخه های ویندوزی کاملا کار می کند. با نصب این برنامه بر روی ویندوزتان می توانید به راحتی فایل ها را در اکانت Skydrive خود آپلود و یا دانلود کنید.

ابتدا به این لینک مراجعه و برنامه را دانلود کنید و یا از درون همان صفحه داشبورد اسکای درایو خود روی گزینه Get SkyDrive apps کلیک کنید تا به صفحه دانلود هدایت شوید.

skydrive-18

برنامه را دریافت و آن را نصب و Istall نمایید و سپس آن را اجرا کنید.

skydrive-14

در هنگام نصب هم می توانید از طریق گزینه Change درایو مورد نظر برای قرار گیری فایل های اسکای درایو در هارد رایانه خود را تغییر دهید.

skydrive-15

بعد از اجرای نرم افزار باید اطلاعات اکانتی که وارد اسکای درایو شده اید را در کادرهای مربوطه وارد کنید.

skydrive-16

خب حالا یک سرویس رابط بین هارد شما و سایت Skydrive ایجاد شده است. با این کار تمام فایل هایی که در اکانت Skydrive ساخته ایم به روی کامپیوتر انتقال پیدا می کند و همین طور بالعکس.

skydrive-17

توجه داشته باشید که حذف یک پوشه از روی سرویس اصلی یا از روی دسکتاپ شما یاعث پاک شدن فایل های دیگر در هر دو شبکه رایانه و سایت اصلی می شود.

همچنین فایل هایی که از سایت اسکای درایو درون درایو رایانه شما دانلود می شود ، با یک تیک سبز نشانه گذاری خواهد شد و این دانلود و اپلود فایل ها تا زمانی درون رایانه شما عمل خواهد کرد که برنامه Skydrive Client باز و فعال باشد.

امکانات بیشتر :

این امکان یکی از بهترین ویژگی های این سرویس پرقدرت است که می توان دیگر فایل هایی که روی رایانه های متصل به یک اکانت Skydrive است را به راحتی دید و آنها را دانلود و یا آپلود کرد. مثلا شما برنامه Skydrive Client را بر روی چندین رایانه یا لپ تاپ نصب کرده اید و اکنون در مسافرت هستید و می خواهید به یکی از فایل های مهم بر روی رایانه دیگرتان دسترسی پیدا کنید . کافیست که به شکل زیر عمل کنید:

ابتدا وارد اکانت خود شده و روی گزینه Computers کلیک کرده و نام رایانه مورد نظرتان را انتخاب کنید .

skydrive-19

در صفحه بعدی از شما درخواست Security Code را می کند . این عمل باعث ایجاد یک محیط امن برای رایانه و فایل های شما می شود.

skydrive-20

در صفحه بعدی باید یکی از دو سرویس ارسال به ایمیل یا ارسال به تلفن همراه را وارد کنید . برای این منظور روی گزینه ” I Didnt Get The Code ” کلیک کنید و در کادر بعدی مثلا ایمیل خود را وارد و انتخاب کنید. و بعد هم در اکانت ایمیلتان شماره کد را گرفته و در قسمت مورد نظر که گفته شد وارد می کنید .

skydrive-21

زمانی هم که کد تایید شد ، می توانید به تمامی فایل های مورد نظر خودتان در دیگر رایانه های متصل به اکانت خود دسترسی پیدا کنید.

چطوری فضای 7 گیگ را به 25 گیگ ارتقا دهیم ؟

برنامه و نرم افزار Skydrive Client که در رایانه خود نصب کرده اید را ، بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Manage Storage را بزنید.

skydrive-22

با این کار در مرورگرتان یک صفحه وب باز شده و شما روی گزینه Free upgrade کلیک کنید تا اکانت 7 گیگ شما به 25 گیگ ارتقا پیدا کند.

skydrive-23

خب همین طور که می بینید اکانت من به 25 گیگ افزایش پیدا کرد . به همین راحتی!

skydrive-24