امروز:26 شهریور 1403

3 دروغ رایج شرکت های طراحی سایت در ایران

شاید شما هم احساس کرده باشید که شرکت‌های طراحی سایت در بدو امر، هزار و یک وعده و وعید طلایی می‌دهند یا همان در “باغ سبز نشان دادن خودمان” و بعد از اینکه خرشان از پل گذشت و قرارداد امضا شد، عهد و پیمانشان را به کل از یاد می‌برند و خروجی کار اصلاً با آنچه تعهد کرده‌اند یکی نیست! البته که چنین بازارگرمی‌هایی تقریباً در هر حوزه کاری دیده می‌شود و محدود به طراحی سایت نیست اما خب با توجه به تخصصی بودن این حوزه دست طراح سایت حسابی باز است تا هرطور که می‌خواهد روی موضوعات ناآشنا برای عموم مردم مانور بدهد.

بنابراین تصمیم گرفتیم در این گزارش رایج‌ترین دروغ‌هایی که شرکت‌های طراحی سایت برای جذب مشتری می‌گویند را بررسی کنیم تا دقیقاً متوجه شوید پشت پرده ادعاهای این شرکت‌ها چه خبر است!

مزایای داشتن سایت

وب سایت‌ها به عنوان دروازه‌ ارتباطی شما با مشتریان و کاربران از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به عنوان ویترین شما عمل می‌کنند. در حقیقت، بسیاری از کاربران و مشتریان، تنها با مراجعه به سایت شما، نیازهایشان را برطرف می‌کنند. البته مشاهده می شود که، بسیاری از کسب و کارهای بزرگ، هنوز هم سایت مناسبی ندارند و در واقع از حضور در فضای مجازی دوری می کنند.

از سوی دیگر، بسیاری از کسب و کارها از وب سایت خود به عنوان ابزاری برای سودآوری بیشتر استفاده می‌کنند؛ بنابراین، طراحی سایت حرفه ای، یکی از شروط ضروری برای هر کسب و کار است که باید به آن توجه کنید. البته، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌های بیشتری داشته باشید اما در آینده این هزینه‌ها به شما بازخورد بسیار بیشتری خواهند داد. از مزیت های داشتن سایت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذب مشتریان جدید: داشتن سایت حرفه‌ای باعث می‌شود که مشتریان جدید به راحتی شما را پیدا کنند و در صورتی که ساختار سایت شما مناسب باشد، به عنوان کاربر دائمی، به سایت شما مراجعه خواهند کرد.
  • معرفی دقیق محصولات و خدمات: با استفاده از وبسایت، می‌توانید اطلاعات محصولات و خدمات خود را به صورت دقیق و با کیفیت بالا به مشتریان خود، نشان دهید.
  • انعکاس نظرات مشتریان درباره شما: با انتشار بهترین نظرات و توصیفات از خدمات شما، می‌توانید محبوبیت و موفقیت خود را افزایش دهید.
  • ترغیب مشتریان به تماس با شما: قرار دادن اطلاعات تماس شما در وبسایت، باعث می‌شود که مشتریان به راحتی با شما تماس بگیرند و از خدمات شما بهره‌مند شوند.

به طور کلی، ساخت وب سایت حرفه ای به عنوان دروازه‌ ارتباطی و ویترین کسب و کار شما، می‌تواند در بالا بردن سطح فروش و درآمدتان کمک کند.

3 دروغ بزرگی که شرکت های طراحی سایت به شما می گویند

بدون شک طراحی سایت حرفه ای کلید موفقیت هر کسب و کاری محسوب می‌شود و در این مورد اطلاعات مردم آن‌قدری بالا رفته که هیچ اما و اگری برایش وجود ندارد، منتها آنچه جای شک و تردید باقی می‌گذارد این است اگر شرکت طراحی سایت انتخابی‌تان به شما دروغ بگوید آن وقت چه؟! به همین دلیل قصد داریم شما را با 3 دروغ بزرگ و رایجی که شرکت‌های طراحی وب سایت می‌گویند آشنا کنیم تا از همان ابتدا دستشان برایتان رو باشد و بتوانید بهترین تصمیم را برای بیزینس خود بگیرید.

حالا برویم که این دروغ‌های درخشان و گول زننده را کمی بیشتر بررسی کنیم تا در هنگام سفارش طراحی سایت با وردپرس، طراحی سایت با المنتور، طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس و به طور کلی چنین خدماتی کاملاً آگاه و آسوده خاطر باشید.

1. رتبه اول گوگل به صورت تضمینی

فرقی نمی‌کند سفارش طراحی سایت فروشگاهی را می‌دهید یا طراحی سایت شرکتی مدنظرتان است یا طراحی وب سایت دیگری را می‌خواهید، در هرصورت بگذارید آب پاکی را روی دستتان بریزیم و این را بگوییم که هیچ شرکتی نمی‌تواند قرار گرفتن در رتبه اول گوگل را برایتان ضمانت کند مخصوصاً برای سایتی که به تازگی طراحی و راه‌اندازی شده است!

دلیلش هم این است که کسب رتبه اول در نتایج جستجو دست سئوکار را می‌بوسد و از دست طراح سایت خارج است و از آن طرف هم بهینه سازی و seo در طراحی سایت فرایندی طولانی و پیچیده دارد و به عوامل زیادی وابسته است که از جمله آن می‌توان به کیفیت محتوا، بک لینک‌ها، تجربه کاربری و غیره اشاره کرد.

حال آمدیم و رتبه اول را هم بدست آوردید اما از آنجایی که الگوریتم‌های گوگل مدام تغییر می‌کنند و در نتیجه هیچ کسی حتی یک سئوکار حرفه ای و مشهور هم نمی‌تواند تضمین کند وبسایتی به صورت مادام‌العمر در رتبه اول نتایج جستجو باقی بماند! با این تفاسیر یک شرکت درست و حسابی در پروژه طراحی سایت به جای تمرکز روی رتبه اول و وسوسه کردن شما، روی بهبود کلی وبسایت و تولید محتوای با کیفیت متمرکز می‌شود و همچنین خدمات طراحی سایت (ui & ux) را به بهترین نحو ممکن ارائه می‌دهد.

2. طراحی سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن

البته که طراحی سایت در سریع‌ترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن به خودی خود نه تنها بد نیست بلکه می‌تواند جزو ویژگی‌های رقابتی یک شرکت طراحی سایت تلقی شود منتها کار جایی بیخ پیدا می‌کند که شرکت موردنظر به شما وعده‌هایی مثل طراحی سایت 3 سوت را بدهد! البته نه یک سوت و نه دو سوت و نه سه سوت که نمی‌تواند برای طراحی یک وبسایت کافی باشد اما خب طراحی سایت در 2 ساعت یا طراحی سایت در 3 ساعت کمی منطقی‌تر است آن هم به شرط اینکه پای طراحی سایت یک صفحه ای یا به طور کلی سایت‌های ساده در میان باشد.

روی هم رفته طراحی یک سایت با کیفیت قطعاً به زمان نیاز دارد و فرآیندهای مختلفی از جمله طراحی رابط کاربری، برنامه نویی، تست و راه اندازی جزو آن کارهایی هستند که باید با نهایت دقت و حساسیت زیاد انجام شوند؛ پس اگر شرکتی این قول را بدهد که سایت شما را در زمانی بسیار کوتاه طراحی می‌کند احتمالاً کیفیت کار چنگی به دلتان نخواهد زد! با این اوصاف بجای اینکه کیفیت را فدای سرعت کنید کمی صبر داشته باشید تا سایتی باکیفیت و درست و حسابی را تحویل بگیرید.

3. طراحی سایت با ارزان ترین قیمت

درست است که پایین بودن قیمت طراحی سایت لزوماً به معنای بی‌کیفیت بودن آن نیست اما خب هرجا دیدید که قیمت اعلامی برای طراحی وب سایت از میانگین نرخ بازار بسیار پایین‌تر است قطعاً به کیفیت کار شک نکنید. با این تفاسیر مثلاً طراحی سایت با 100 هزار تومان چیزی نیست که عقل سلیم بتواند آن را بپذیرد دیگر طراحی سایت رایگان که جای خودش را دارد! در نهایت اینکه پیش از انتخاب شرکت طراحی سایت از چندین شرکت دیگر هم قیمت بگیرید و نمونه کارهای هر یک از آن‌ها را با هم مقایسه کنید و حتماً هم به کیفیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش دقت کنید.

سخن آخر

اگرچه در این گزارش برایتان توضیح دادیم اغلب شرکت های طراحی سایت با تضمین رتبه اول گوگل، طراحی سایت سه سوته و ارزانی قیمت و چه و چه شما را می‌فریبند؛ اما در نهایت همه چیز به نحوه طراحی سایت بستگی دارد مثلاً طراحی یک سایت ساده و تک صفحه‌ای می‌تواند سریع و فوری و ارزان انجام شود.

در حالی که طراحی وبسایت فروشگاهی، طراحی سایت دو بعدی، سایت طراحی 3 بعدی یا حتی طراحی سایت دو زبانه و طراحی سایت 3 زبانه به مراتب زمان بیشتری می‌طلبد و از آن طرف هم هزینه گران‌تری دارد. درباره رتبه سئویش هم که همه چیز به زحمت‌های تیم سئو و بهینه سازی وابسته است. با این اوصاف نمی‌توان همه شرکت‌های خدمات طراحی سایت و سئو را دروغگو و حیله‌گر دانست.

برگرفته از: https://adib-it.com/services/30/website-design

اشتراک گذاری