امروز:8 اردیبهشت 1403

Hyperloop One در حال تعطیل شدن است

هایپرلوپ وان زمانی رویای ایجاد یک ارتباط حمل و نقل با سرعت بالا بین اروپا و چین را در سر می پروراند که بتواند در یک روز بار را از این سر به سر دیگر برساند. با این حال، این یکی از اهدافی است که شرکت قادر به تحقق آن نخواهد بود. یکی از کارکنان پس از انتشار گزارش بلومبرگ در مورد بسته شدن Hyperloop One به Engadget تأیید کرد که Hyperloop One در حال تعطیل شدن است. این شرکت در سال 2014 پس از انتشار مقاله ایلان ماسک در مورد چشم انداز او برای فناوری های حمل و نقل هایپرلوپ تاسیس شد.

این شرکت در ابتدا قصد داشت حمل و نقل را هم برای محموله و هم برای افراد به شکل غلاف هایی که از طریق لوله های فلزی مهر و موم شده در فواصل طولانی با سرعتی شبیه به هواپیما حرکت می کنند، فراهم کند. از سال 2017 تا 2022، به دلیل سرمایه گذاری گروه ویرجین ریچارد برانسون، به عنوان Virgin Hyperloop One شناخته می شد. اما ویرجین بی سر و صدا نام تجاری خود را در سال گذشته کنار گذاشت، زمانی که این شرکت تصمیم گرفت از برنامه های خود برای حمل و نقل مسافران صرف نظر کند و بر ساخت یک سرویس فقط باری تمرکز کند. Hyperloop One در اوایل سال گذشته بیش از 100 کارمند خود را به دلیل تغییر در اولویت ها اخراج کرد.

به گفته بلومبرگ، این شرکت مدتی است که با مشکلات مالی روبرو بوده است و به ویژه هرگز قراردادی برای ساخت یک سیستم هایپرلوپ کار منعقد نکرده است. این سازمان خبری گفت که اکنون اکثر کارمندان باقیمانده خود را اخراج کرده است و آنهایی که باقی مانده اند در 31 دسامبر رها خواهند شد. طبق گزارش ها، تا آن زمان، آنها بر فروش دارایی های Hyperloop One، از جمله ماشین آلات و مسیرهای آزمایشی آن نظارت می کنند.

اشتراک گذاری