امروز:8 اردیبهشت 1403

مایکروسافت بازی‌های ایکس‌باکس را در GeForce Now قرار می‌دهد تا بتواند بر رگولاتورها پیروز شود

مایکروسافت قراردادی 10 ساله با NVIDIA بسته است تا بازی‌های Xbox را به سرویس استریم GeForce Now بیاورد. رئیس شرکت، برد اسمیت، این خبر را در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اعلام کرد، جایی که او، جیم رایان، مدیر عامل سرگرمی های تعاملی سونی، بابی کوتیک، رئیس اکتیویژن بلیزارد و سایر چهره های برجسته در جلسه استماع کمیسیون اروپا در مورد پیشنهاد مایکروسافت برای تصاحب اکتیویژن بلیزارد شرکت کردند.

اسمیت گفت که در صورت انجام این قرارداد، بازی‌های Activision Blizzard مانند سری Call of Duty در GeForce Now نیز در دسترس خواهند بود. این ناشر در سال 2020 عناوین خود را از سرویس بازی های ابری حذف کرد. اعلام GeForce Now توسط اسمیت ساعاتی پس از تایید او مبنی بر اینکه مایکروسافت بازی های ایکس باکس را تحت یک قرارداد الزام آور 10 ساله به پلتفرم های نینتندو مانند سوییچ خواهد آورد – و در صورت بسته شدن خرید، عناوین Activision Blizzard را ارائه خواهد کرد. . اسمیت گفت که انویدیا اکنون از معامله اکتیویژن بلیزارد پشتیبانی می کند.

فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ در بیانیه‌ای گفت: «ایکس‌باکس همچنان متعهد به دادن حق انتخاب بیشتر به مردم و یافتن راه‌هایی برای گسترش نحوه بازی مردم است». این همکاری به رشد کاتالوگ عناوین NVIDIA کمک می‌کند تا بازی‌هایی مانند Call of Duty را شامل شود، در حالی که به توسعه‌دهندگان راه‌های بیشتری برای ارائه بازی‌های استریم می‌دهد. ما مشتاق هستیم که به گیمرها راه‌های بیشتری برای بازی کردن بازی‌هایی که دوست دارند ارائه دهیم.»

کاربران باید نسخه‌هایی از بازی‌ها را از فروشگاه‌های Xbox PC، Steam یا Epic Games خریداری کنند تا آنها را در GeForce Now بازی کنند. هنوز مشخص نیست که بازی های ایکس باکس چه زمانی برای پخش از طریق این سرویس که بیش از 25 میلیون کاربر دارد، در دسترس خواهد بود. با این حال، NVIDIA اعلام کرد و مایکروسافت فوراً کار خود را برای ادغام بازی‌های رایانه‌ای Xbox در GeForce Now آغاز خواهند کرد.

این توافق به بازیکنان راه دیگری برای پخش بازی‌های مایکروسافت از فضای ابری تقریباً در هر نقطه‌ای که اتصال اینترنتی به اندازه کافی محکم دارند، در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در حال حاضر، Xbox Cloud Gaming (که به اشتراک Game Pass Ultimate نیاز دارد) راه اصلی برای انجام این کار است. قرارداد NVIDIA تلاشی از سوی مایکروسافت برای رفع نگرانی‌های تنظیم‌کننده‌ها در مورد تصاحب Activision با نشان دادن این موضوع است که Xbox Cloud Gaming تنها راه انحصاری برای پخش جریانی بازی‌های آن نخواهد بود.

اوایل این ماه، تنظیم‌کننده رقابت بریتانیا اعلام کرد که خرید پیشنهادی اکتیویژن به ارزش 68.7 میلیارد دلار می‌تواند منجر به “کاهش قابل توجه رقابت در کنسول‌های بازی” و “آسیب زدن به گیمرهای بریتانیا” شود. سازمان رقابت و بازار دریافت که مایکروسافت در حال حاضر سهم 60 تا 70 درصدی از بازار بازی های ابری را در اختیار داشته و اگر این معامله انجام شود، «این موقعیت قوی را تقویت خواهد کرد». در ماه دسامبر، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده برای جلوگیری از ادغام شکایت کرد.

اشتراک گذاری