امروز:9 اردیبهشت 1403

رقیب آزمایشی ChatGPT یک ربات جستجو و ابزاری به نام Apprentice Bard است

به گزارش CNBC، کارمندان گوگل چندین رقیب بالقوه ChatGPT را به عنوان بخشی از تلاش غول فناوری برای راه اندازی پاسخی به فناوری OpenAI آزمایش کرده اند. گزارش قبلی نیویورک تایمز گفته بود که ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، «کد قرمز» را اعلام کرده و توسعه هوش مصنوعی را تسریع کرده است تا بتواند حداقل 20 محصول مجهز به هوش مصنوعی را در سال جاری رونمایی کند. اکنون، CNBC چندین محصولی را که شرکت روی آنها کار می کند، از جمله یک ربات چت به نام “Apprentice Bard” که از فناوری مکالمه LaMDA گوگل استفاده می کند، توضیح داده است.

ظاهراً، مدیریت گوگل از تیم LaMDA خواسته است تا کار بر روی یک رقیب ChatGPT را در اولویت قرار دهد و به آنها بگوید که این کار بر هر پروژه دیگری ارجحیت دارد و حتی به آنها هشدار داده است که در جلسات نامرتبط شرکت نکنند. ظاهراً Apprentice Bard مانند ChatGPT عمل می‌کند، زیرا کاربر می‌تواند یک سؤال یا یک درخواست را در یک جعبه متن تایپ کند و سپس یک پاسخ کتبی دریافت کند.

CNBC می‌گوید نمونه‌هایی را دیده است که پاسخ‌های ربات شامل اطلاعات رویدادهای اخیر است – چیزی که ChatGPT قادر به انجام آن نیست، زیرا فقط اطلاعات محدودی در مورد هر اتفاقی که پس از سال 2021 رخ داده است. در یک مثال، شاگرد بارد توانست پاسخ دهد که آیا چنین خواهد شد یا خیر. دور دیگری از اخراج در گوگل. (بعید به نظر می رسد برای سال جاری، شرکت از نظر مالی خوب است.) اگر به خاطر داشته باشید، فناوری LaMDA گوگل یک مهندس سابق شرکت را پس از ادعای اینکه او احساس خوبی پیدا کرده اخراج کرده بود.

گوگل همچنین در حال آزمایش صفحه جستجوی جدیدی است که از فرمت پرسش و پاسخ استفاده می کند. صفحه اصلی آزمایشی دارای پنج سوال احتمالی است که در زیر نوار جستجو جایگزین “من احساس خوشبختی می کنم” می شود. پس از اینکه کاربر در پرس و جو خود را تایپ کرد، صفحه پاسخ هایی شبیه به انسان در حباب های خاکستری ایجاد می کند. در زیر این پاسخ‌ها، سؤالات بعدی پیشنهاد می‌شود و به دنبال آن نتایج جستجوی معمولی با پیوندها و سرفصل‌ها ارائه می‌شود. علاوه بر این، آلفابت در حال کار بر روی پروژه ای به نام «اطلس» زیر واحد ابری خود است. در حالی که CNBC جزئیاتی در مورد چیستی آن در اختیار نداشت، طبق گزارش‌ها هنوز بخشی از تلاش‌های «کد قرمز» گوگل است.

در حال حاضر مشخص نیست که کدام یک از پروژه های گوگل قرار است برای عموم منتشر شود. رئیس هوش مصنوعی گوگل، جف دین، طی یک جلسه همه جانبه برای بحث در مورد پاسخ شرکت به ChatGPT به کارمندان گفت که این شرکت “محافظه کارانه تر از یک استارت آپ کوچک” حرکت می کند. به هر حال ارائه اطلاعات اشتباه به افراد تاثیر بسیار بیشتری برای شرکت شناخته شده ای مانند گوگل خواهد داشت. در واقع، تایمز قبلاً گفته بود که غول فناوری هنگام توسعه ربات چت جستجوی خود، ایمنی، دقت و جلوگیری از اطلاعات نادرست را در اولویت قرار داده است. با این حال، اگر گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مایکروسافت فناوری ChatGPT را در ماه مارس امسال وارد بینگ می‌کند درست باشد، احتمالاً در آینده نزدیک شاهد چت ربات جستجوی Google نیز خواهیم بود.

اشتراک گذاری