امروز:8 اردیبهشت 1403

آی تونز ، آیتونز ، آیتیونز ، و…….. چیست مسئله اینست ؟

آی تونز ، آیتونز ، آیتیونز ، و…….. چیست مسئله اینست ؟

آیتونز

آیتونز یک نرم افزار چند رسانه ای برای پخش فایل های صوتی و تصویری و سازماندهی و دسته بندی آنها بروی کامپیوتر است که توسط شرکت اپل تولید و ارائه شده است .

مهمترین نکته در آیتونز اینست که پل ارتباطی میان محصولات اپل از جمله آیفون ، آیپاد و آیپد می باشد و بدون این نرم افزار تقریبا دسترسی و بروز رسانی فایلها بروی آیفون / آیپد / آیپاد امکان پذیر نیست .

برای بروز رسانی ، ریختن موسیقی ، فیلم ، کتاب و … ، بک آپ گرفتن ، نصب نرم افزار و دیگر موارد از این قبیل ، داشتن جدیدترین  نسخه نرم افزار آیتونز واجب و ضروری است .

برای دانلود آیتونز بایستی به سایت آیتونز به آدرس  itunes.com مراجعه کنید.

البته آیتونز امکانات بسیاری را در خود جای داده است و با اتصال به اینترنت می توانید از فروشگاه آن به نام itunes store محصولات متنوع صوتی و تصویری مانند جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، موزیک ها ، کتاب ها ، نرم افزار ها ، پادکست ها ، کتاب های صوتی و … را دانلود کنید . برای این کار شما به یک اکانت آیتونز نیاز دارید که نحوه ساختن آنرا +اینجا توضیح خواهم داد .

یکی از امکانات بسیار خوب آیتونز که از عوامل مهم محبوبیت آن نیز به شمار می رود قابلیت جستجو ی مناسب آن است ، کافی است شما نام یک خواننده و یا یک آلبوم را در آیتونز سرچ کنید تا به راحتی به انبوهی از نتایج ( موزیک ها ) برسید ، شما می توانید به صورت آنلاین به موزیک ها گوش دهید ، خلاصه فیلم ها و سریال ها را ببینید و در صورتی که نظر شما جلب شد آنرا با نازلترین قیمت خریداری کنید .

در آیتونز شما می توانید موزیک های خود را بروی کامپیوتر دسته بندی کنید و لیست های شخصی بسازید ( Playlist ) و آنها را به آیفون خود منتقل کنید و یا فایلهای خود را به فرمت های مختلف خصوصا فرمت های اپل تبدیل ( convert ) کنید .

نحوه ی ثبت نام در ایتونز را بخوانید.