امروز:10 فروردین 1403

زمان انتشار مک او اس ونتورا مشخص شد. ۲۴ اکتبر (۲ آبان ۱۴۰۱)

اپل همچنین با بهره گیری از رونمایی از iPad، iPad Pro و Apple TV جدید اعلام کرد که macOS Ventura، نسخه جدید سیستم عامل دسکتاپ خود از 24 اکتبر در دسترس خواهد بود. بنابراین همزمان با ورود iPadOS 16 خواهد بود. که با آن نیز بیش از چند ویژگی مهم مشترک است.

macOS Ventura دارای چندین ویژگی جدید است، اما هیچ کدام به اندازه Stage Manager قابل توجه نیستند. اپل با این پیشنهاد به دنبال تجدید تجربه چندوظیفگی است. اساساً Stage Manager پنجره ها را بر اساس نوع برنامه سازماندهی می کند و آنها را در یک طرف صفحه قرار می دهد. برای مثال، پشته‌ای از پنجره‌ها برای برنامه‌های مرور وب خود و دیگری برای ابزارهای طراحی خود خواهید دید. واضح است که ایده این است که بهره وری خود را بهبود بخشید.

سافاری عقب نمانده است. در حالی که مرورگر قبلاً دارای یک مدیر رمز عبور بود، با macOS Ventura از اعتبارنامه ورود به سیستم سنتی صرف نظر کرده و به سمت احراز هویت بیومتریک Passkey می رود. مورد دوم، البته، از طریق Touch ID یا FaceID که آیفون را در این فرآیند درگیر می کند، به دست می آید. به گفته اپل، سیستم آن باعث می‌شود که حملات فیشینگ را فراموش کنید، زیرا رمز عبور در سرورهای خارجی ذخیره نمی‌شود و نمی‌توان آن را لو داد، بلکه فقط در دستگاه شما ظاهر می‌شود.

کلیدهای دسترسی هرگز دستگاه شما را ترک نمی‌کنند و فقط در وب‌سایتی که برای آن ایجاد کرده‌اید استفاده می‌شوند، که تقریباً به طور کامل خطر فیشینگ را از بین می‌برد.

بخش دیگری که به روز رسانی قابل توجهی دریافت می کند Spotlight است. اول از همه، اکنون پیش‌نمایش فایل را با Quick Look فقط با فشار دادن کلید فاصله همانطور که در Finder انجام می‌دهید، خواهید داشت. همچنین هنگامی که مخاطبین، بازیگران، نوازندگان، فیلم ها، سریال ها، کسب و کار و ورزش را جستجو می کنید، اطلاعات دقیق تری را نمایش می دهد.

می توانید اقدامات سریعتر و خاص تری مانند جستجوی آهنگ ها از طریق Shazam یا استفاده از یک میانبر را انجام دهید، فقط به ذکر چند نمونه. برای پایان دادن به Spotlight، باید بدانید که اکنون می توانید تصاویر را جستجو کنید. اپل ذکر می‌کند که Spotlight از اطلاعات تصاویر در عکس‌ها، پیام‌ها، یادداشت‌ها و Finder برای جستجوی کل کتابخانه شما بر اساس مکان، صحنه‌ها یا حتی موارد دیگری که در تصاویر ظاهر می‌شوند، مانند متن، سگ یا ماشین استفاده می‌کند.

اشتراک گذاری