امروز:8 اردیبهشت 1403

آژانس های پلیس ایالات متحده از ابزار نظارتی کم هزینه برای ردیابی تلفن های مردم استفاده می کنند

به گزارش AP و EFF، پلیس و آژانس های مجری قانون، حتی در مناطق کوچک با کمتر از 100000 ساکن، از یک ابزار ردیابی تلفن کم هزینه به نام Fog Reveal استفاده می کنند. AP گزارشی را منتشر کرده است که جزئیات استفاده مقامات از این ابزار را حداقل از سال 2018 برای تحقیقات مختلف، از جمله برای ردیابی مظنونان به قتل و شرکت کنندگان احتمالی در شورش کنگره 6 ژانویه منتشر کرده است. این ابزار که توسط شرکت ویرجینیا Fog Data Science LLC فروخته شده است، نیازی به حکم ندارد و می توان فوراً به آن دسترسی داشت. برای دریافت داده‌های geofence، مقامات معمولاً باید برای شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل حکم صادر کنند و ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا آنها اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

AP توضیح می‌دهد که Fog Reveal از شماره‌های شناسایی تبلیغاتی، که شناسه‌های منحصربه‌فردی هستند که به هر دستگاه تلفن همراه اختصاص داده می‌شود، برای ردیابی افراد استفاده می‌کند. اطلاعات خود را از جمع‌آوری‌هایی که داده‌ها را از برنامه‌هایی که تبلیغات هدفمند را بر اساس مکان و علاقه کاربر ارائه می‌دهند، جمع‌آوری می‌کند، مانند Waze و Starbucks. هم قهوه خانه های زنجیره ای و هم زیرمجموعه گوگل صراحتا به شرکای خود اجازه اشتراک گذاری داده ها با Fog Reveal را رد کردند.

بنیاد Electronic Frontier از طریق درخواست های قانون آزادی اطلاعات به اسنادی در مورد Fog دسترسی پیدا کرد که سپس با AP به اشتراک گذاشت. مشاور ویژه EFF، Bennett Cyphers، این ابزار را به عنوان “نوعی برنامه نظارت انبوه با بودجه” توصیف می کند. طبق گزارش ها، قیمت آن از 7500 دلار در سال شروع می شود و برخی از آژانس ها حتی دسترسی به سایر بخش های مجاور را برای کاهش بیشتر هزینه ها به اشتراک می گذارند. با نگاهی به داده‌های GovSpend، که مخارج دولت را نظارت می‌کند، AP دریافت که Fog توانسته حدود 40 قرارداد را به نزدیک به 22 آژانس بفروشد. مقامات قبلاً از آن برای جستجوی صدها رکورد از 250 میلیون دستگاه استفاده کرده اند.

در حالی که Fog Reveal تنها افرادی را با استفاده از شناسه‌های تبلیغاتی که با نام آنها مرتبط نیست ردیابی می‌کند، مقامات می‌توانند از داده‌های آن برای ایجاد تحلیل‌های “الگوهای زندگی” استفاده کنند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند مشخص کنند که یک شناسه تبلیغاتی خاص متعلق به شخصی است که معمولاً در راه رفتن به محل کار از خانه از کنار یک استارباکس عبور می‌کند. علاوه بر این، Fog به مقامات اجازه دسترسی به حرکات شناسه آگهی را می دهد که حداقل به 180 روز می رسد. شریک مدیریت مه، متیو برودریک، حتی اخیرا اعتراف کرده است که این ابزار “سه سال به عقب باز می گردد.”

مقامات در سال های گذشته از این ابزار با درجات مختلف موفقیت استفاده کردند. کوین متکالف، دادستان شهرستان واشنگتن گفت که او قبلاً از Fog بدون حکم برای شرایطی که نیاز به اقدام فوری دارد، مانند یافتن کودکان گمشده و حل پرونده‌های قتل استفاده کرده است. او درباره نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی در مورد استفاده از Fog گفت: “من فکر می‌کنم مردم باید تصمیم بگیرند که آیا ما این همه فناوری رایگان را می‌خواهیم، ​​ما همه این چیزهای رایگان را می‌خواهیم، ​​ما همه سلفی‌ها را می‌خواهیم. اما ما نمی‌توانیم آن را داشته باشیم. و در عین حال بگویید: “من یک شخص خصوصی هستم، بنابراین شما نمی توانید به هیچ یک از آنها نگاه کنید.”

البته EFF با او موافق نیست. Fog را «ابزار قدرتمندی تهاجمی» نامید و مردم را تشویق می‌کند تا ردیابی شناسه آگهی را در تلفن‌هایشان غیرفعال کنند.

اشتراک گذاری