امروز:1 اردیبهشت 1403

تبلیغات ممکن است در اوایل سال آینده در Apple Maps قرار گیرند

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل می تواند در اوایل سال آینده تبلیغات را در Maps ادغام کند. گورمن در آخرین خبرنامه Power On خود می‌گوید که تیم مهندسی این شرکت آماده‌سازی نرم‌افزار را برای پشتیبانی از تبلیغات جستجو آغاز کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، مصرف‌کنندگان می‌بینند که اپل شروع به ادغام این کار از سال 2023 خواهد کرد.

Gurman قبلاً گزارش داده بود که این شرکت اخیراً نسخه داخلی Maps را آزمایش کرده است که شامل تبلیغات جستجو می شود. اپل قبلاً چنین تبلیغاتی را از طریق اپ استور ارائه می دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند به شرکت پول بدهند تا نرم‌افزار خود را در نتایج جستجو اولویت‌بندی کند، و اطمینان حاصل کنند که وقتی کاربران عبارات خاصی را وارد می‌کنند، در بالای صفحه نمایش داده می‌شود. گورمن گفت که تبلیغات جستجو در Maps تقریباً به همین روش کار می کنند. برای مثال، یک رستوران مکزیکی می‌تواند برای کسب و کار خود به اپل پول بدهد تا وقتی افراد عباراتی مانند «tacos» و «ceviche» را جستجو می‌کنند، در فهرست‌های محلی بالاتر نشان داده شود.
تبلیغات

در آن زمان، گورمن پیشنهاد کرد که این آزمایش بخشی از برنامه اپل برای افزایش چشمگیر درآمد تبلیغاتی است. او این فشار را به تاد ترزی، معاون رئیس بخش تبلیغات شرکت نسبت داد. این بخش حدود 4 میلیارد دلار درآمد سالانه ایجاد می کند، رقمی که ترزی امیدوار است در طول زمان به حداقل 10 میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

اشتراک گذاری