امروز:7 اردیبهشت 1403

اپل آخرین آپدیت تلگرام را به دلیل مجموعه ایموجی های متحرک جدید مسدود کرد

از زمانی که اپل اپ استور را راه‌اندازی کرد، توسعه‌دهندگان کوچک و بزرگ درگیر فرآیند تأیید این شرکت شده‌اند و برنامه‌هایشان به تعویق افتاده یا به کلی حذف شده‌اند. به گفته پاول دوروف، مدیر عامل این شرکت، اپلیکیشن پیام رسان محبوب تلگرام جدیدترین برنامه است. در 10 آگوست، دوروف پیامی را به کانال تلگرام خود ارسال کرد و گفت که آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن به مدت دو هفته در روند بررسی اپل گیر کرده بود، بدون اینکه هیچ سخن واقعی از طرف شرکت در مورد دلیل توقف آن وجود داشته باشد.

همانطور که توسط The Verge اشاره کرد، این به روز رسانی سرانجام دیروز منتشر شد و دوروف دوباره به تلگرام رفت تا درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کند. مدیرعامل می گوید که اپل به تلگرام گفته است که باید ویژگی جدیدی به نام Telemoji را حذف کند که دوروف آن را “نسخه های متحرک وکتور با کیفیت بالاتر از ایموجی استاندارد” توصیف کرد. او پیش نمایشی از شکل ظاهری آنها را در پست خود قرار داد – آنها شبیه به مجموعه ایموجی های اولیه هستند که اپل از آنها استفاده می کند، اما با تعدادی انیمیشن بسیار لذت بخش که مطمئنا می توانند پیام رسانی را کمی رساتر کنند.

دوروف در پست خود نوشت: «این یک حرکت گیج‌کننده از طرف اپل است، زیرا Telemoji بعد کاملاً جدیدی را به ایموجی‌های استاتیک با وضوح پایین می‌آورد و اکوسیستم آن‌ها را به میزان قابل توجهی غنی می‌کرد. هنوز کاملاً مشخص نیست که این ویژگی چگونه اکوسیستم کلی اپل را غنی می‌کند، اما همچنان به نظر می‌رسد که اپل درگیر آن شود، به خصوص که تلگرام در حال حاضر مجموعه‌ای از گزینه‌های ایموجی و استیکر را دارد که بسیار فراتر از مجموعه پیش‌فرض موجود است. دوروف اشاره کرد که بیش از 10 بسته ایموجی جدید در آخرین به روز رسانی تلگرام وجود دارد و گفت که این شرکت برای ساخت Telemoji “حتی منحصر به فردتر و قابل تشخیص تر” زمان خواهد گذاشت.

با این حال، هنوز پیشرفت‌های زیادی در رابطه با ایموجی‌ها در آخرین به‌روزرسانی تلگرام وجود دارد. این شرکت می‌گوید که در حال راه‌اندازی یک «پلتفرم ایموجی باز» است که در آن هر کسی می‌تواند مجموعه‌ای از ایموجی‌های خود را آپلود کند که افرادی که برای سرویس پریمیوم تلگرام پول پرداخت می‌کنند، می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر کاربر پرمیوم نیستید، همچنان می‌توانید ایموجی‌های سفارشی‌شده را ببینید و با استفاده از آن‌ها در «پیام‌های ذخیره‌شده» مانند یادآورها و یادداشت‌ها در برنامه آزمایش کنید. ایموجی سفارشی می تواند تعاملی نیز باشد – اگر روی آن ضربه بزنید، یک واکنش متحرک تمام صفحه دریافت خواهید کرد.

برای سهولت دسترسی به همه این موارد، استیکر، GIF و پانل ایموجی با زبانه‌هایی برای هر یک از آن دسته‌های واکنش، دوباره طراحی شده‌اند. این باعث می شود صفحه کلید iOS با برنامه اندروید و همچنین نسخه وب تلگرام مطابقت داشته باشد. همچنین تنظیمات حریم خصوصی جدیدی وجود دارد که به شما امکان می دهد کنترل کنید چه کسی می تواند برای شما پیام های ویدیویی و صوتی ارسال کند: همه، مخاطبین یا هیچ کس. تلگرام اشاره می کند که مانند سایر تنظیمات حریم خصوصی خود، می توانید «استثناها» را تنظیم کنید تا گروه ها یا افراد خاصی بتوانند «همیشه» یا «هرگز» برای شما پیام صوتی یا تصویری ارسال کنند. به روز رسانی جدید – sans Telemoji – اکنون در دسترس است.

اشتراک گذاری